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dc.contributor.authorIbarrola-Armendariz, Aitor
dc.contributor.editorEdiciones Universidad de Valladolid
dc.date.accessioned2016-06-21T18:11:17Z
dc.date.available2016-06-21T18:11:17Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationES: Revista de filología inglesa, 2012, N.33, pags.143-160
dc.identifier.issn0210-9689
dc.identifier.urihttp://uvadoc.uva.es/handle/10324/17234
dc.description.abstractThe famous sentence that African-American novelist Zora Neale Hurston chose as a title for her novel comes up at a very critical moment of the story when, confronted with the “monstropolous beast” of a Caribbean hurricane, many of the key characters realize that social codes and norms begin to lose their weight and functionality. The author uses the example of the 1928 hurricane that struck the Everglades in Florida to illustrate all kinds of intriguing shifts in the human relations and social structures that had developed among different groups throughout the novel. Some scholars have argued that “questions of gender, class, and race rise in structural and figural importance in the latter part of the book, building toward, and away from, the hurricane” (Duplessis 1990). It is indeed undeniable that this natural disaster compels socio-racial collectivities and specific individuals to rethink their positions regarding others.
dc.description.abstractLa famosa frase que la autora afroamericana Zora Neale Hurston eligió como título para su novela surge en un momento crucial del argumento cuando, expuestos a la “bestia mos-truopulosa” de un huracán atlántico, muchos de los personajes clave se dan cuenta de que los códigos sociales empiezan a perder su sentido. La autora aprovecha el huracán que barrió los Everglades de Florida en otoño de 1928 para ilustrar los profundos cambios que se produjeron en las estructuras y relaciones sociales que existían entre los diferentes grupos humanos. Varios críticos/as han afirmado que “las cuestiones de clase, género y raza adquieren una creciente importancia en la parte final del libro, a medida que el huracán se acerca y luego pasa” (Duplessis 1990). Resulta innegable que este desastre natural obliga tanto a colectivos como a personajes concretos a repensar sus relaciones con los demás.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceES: Revista de filología inglesa
dc.subjectFilología Inglesa
dc.titleReconsidering gender, class, and racial issues in Zora Neale Hurston's "Their eyes were watching God": what hidden attitudes do hurricanes unleash?
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.publicationfirstpage143
dc.identifier.publicationissue33
dc.identifier.publicationlastpage160
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International


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