Show simple item record

dc.contributor.authorTorrado Mariñas, Laura
dc.contributor.editorEdiciones Universidad de Valladolid
dc.date.accessioned2016-06-22T16:23:19Z
dc.date.available2016-06-22T16:23:19Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationES: Revista de filología inglesa, 2011, N.32, pags.331-344
dc.identifier.issn0210-9689
dc.identifier.urihttp://uvadoc.uva.es/handle/10324/17406
dc.description.abstractThe present paper intends to explore Kubrick's Dr Strangelove or How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb in light of his using a number of creative devices and some features, such as the use of symmetry and lightning together with the fascination with human psychology and its possibilities, which will be later explored and fully implemented in his more successful films, usually better considered by critics. Therefore, I will argue that some of the much acclaimed features of his better-known productions, such as the quest for humanity that will be developed in 2001 or the preoccupation with double morals and human morality in general that will be put forward in Eyes Wide Shut are already present in Dr Strangelove, conforming what I will refer to as 'Kubrick's conceptual universe'.
dc.description.abstractEste trabajo pretende explorar la película de Kubrick Dr Strangelove or How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb, teniendo en cuenta una serie de convenciones creativas y formales, como el uso de la simetría o de la iluminación, así como la fascinación con la psicología humana y sus posibilidades. Dichas convenciones aparecerán de nuevo plenamente desarrolladas en sus películas más conocidas, mejor consideradas por la crítica. Por lo tanto, intentaré exponer cómo algunas características de esas producciones posteriores, tales como la búsqueda de la humanidad que se reflejará en 2001 o la preocupación que se mostrará en Eyes Wide Shut por la moralidad y la doble moral social están ya presentes en Dr Strangelove, empezando a configurar lo que he llamaré el 'universo conceptual' de Kubrick.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceES: Revista de filología inglesa
dc.subjectFilología Inglesa
dc.titleDr Strangelove or How I Learned to Read Kubrick's Conceptual Universe
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.publicationfirstpage331
dc.identifier.publicationissue32
dc.identifier.publicationlastpage344
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record