Show simple item record

dc.contributor.authorBarbero González, José Ignacio 
dc.contributor.editorEdiciones Universidad de Valladolid
dc.date.accessioned2017-06-20T16:42:33Z
dc.date.available2017-06-20T16:42:33Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.citationAgora para la educación física y el deporte, 2007, N.4, pags.21-38
dc.identifier.issn1578-2174
dc.identifier.urihttp://uvadoc.uva.es/handle/10324/23655
dc.description.abstractThe starting point of this paper is the concept of body capital. Within this framework, it suggests that Physical Education different currents (traditions) recreate different (and perhaps contradictory) views of our subject. In order to open ways to shape a new imagination of PE, where the body-self who lives in a concrete social context should not be absent, I propose that the experts of the increasingly separate traditions should meet and work together.
dc.description.abstractTomando como punto de partida el concepto de capital corporal, en este escrito se sugiere que las distintas corrientes de la Educación Física recrean diferentes visiones (tal vez contradictorias) de nuestra materia. A fin de abrir caminos para una nueva imaginación de la Educación Física en la que no perdamos el yo-cuerpo que vive en un contexto social determinado, se propone un trabajo conjunto entre los especialistas de las cada vez más separadas distintas corrientes.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceAgora para la educación física y el deporte
dc.titleCapital(es) corporal(es) que configuran las corrientes y/o contenidos de la educación física escolar
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.publicationfirstpage21
dc.identifier.publicationissue4
dc.identifier.publicationlastpage38
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record