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dc.contributor.authorHarvey, Stephen
dc.contributor.authorGittins, Christopher
dc.contributor.editorEdiciones Universidad de Valladolid es
dc.date.accessioned2017-06-20T17:10:23Z
dc.date.available2017-06-20T17:10:23Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationAgora para la educación física y el deporte, 2014, N.3, pags.271-290
dc.identifier.issn1578-2174
dc.identifier.urihttp://uvadoc.uva.es/handle/10324/23784
dc.description.abstractThe integration of video-based feedback within physical education lessons focused on Game-Centered Approaches (GCAs) may assist pupils development of game performance. Year 8 pupils (n=34; aged 13-14 years) from a middle school in Eastern England were assigned to three teaching groups and taught a 6-lesson GCA unit of soccer. An A (treatment)-B (no treatment) crossover design was employed to examine the effects of video-based feedback on three game performance scores (GPS) from the Team Sport Assessment Procedure (TSAP; Gréhaigne, Richard, & Griffin, 2005). Group 1 (n=12) received video-based feedback for the first 3 weeks then had it removed; group 2 (n=12) had video feedback added in weeks 4 to 6 and group 3 (n=10) acted as a control group. During each lesson, teams participated in situated GCA practices, followed by a debate of ideas with or without the video-based feedback. Lessons concluded with a small-sided game from which GPS data were collected. Significant interactions for condition-by-time in GPS were assessed using a two-way repeated measures ANOVA. Significant improvements were observed for groups 1 and 2 in all GPS during treatment. Group 3 displayed no significant changes. These findings demonstrate the efficacy of using video-based technology to improve game performance within a GCA unit of soccer.
dc.description.abstractLa integración del feddbacks mediante vídeo en clases de Educación Física diseñadas a partir de enfoques basados en el juego (EBJ), puede ayudar a los alumnos a mejorar su rendimiento de juego. Alumnos de octavo curso (n= 34; años: 13-14) de un colegio de secundaria de Eastern England fueron distribuidos en tres grupos a los que se les impartió una unidad didáctica de fútbol de 6 sesiones basa en EBJ. Se empleó un diseño cruzado A (tratamiento)-B (no tratamiento) para valorar los efectos del feedback basado en vídeo sobre tres Puntuaciones del Rendimiento en el Juego (PRJ) tomadas mediante el Team Sport Assessment Procedure (TSAP, Gréhaigne, Richard & Griffin, 2005). El grupo 1 (n=12) recibió el feedback sólo durante las 3 primeras semanas; el grupo 2 (n=12) recibió el feedback dos semanas más, entre la 4ª y la 6ª; y el grupo 3 (n=10) actuó como grupo control. Durante cada sesión, los equipos participaron en situaciones prácticas EBJ, seguidas de un debate de ideas con o sin vídeo-feedback. Las sesiones concluían con un pequeño juego modificado en el que se recogieron las PRJ. Se analizaron las interacciones significativas en función del momento de la evaluación en las PRJ, las cuales fueron evaluadas usando ANOVA de dos factores con medidas repetidas. Se observaron mejoras significativas en los grupos 1 y 2 en todas las PRJ. El grupo 3 no mostró cambios significativos. Estos resultados muestran la eficacia del uso de la tecnología descrita para aumentar el rendimiento de juego en una unidad didáctica EBJ de fútbol.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceAgora para la educación física y el deporte
dc.titleEffects of integrating video-based feedback into a Teaching Games for Understanding soccer unit
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.publicationfirstpage271
dc.identifier.publicationissue3
dc.identifier.publicationlastpage290
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International


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