Skip navigation
Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://uvadoc.uva.es/handle/10324/24932
Título: A System for Gamifying Ubiquitous Learning Situations Supported by Multiple Technologies
Otros títulos: ITS 2016
Autor: Ortega Arranz, Alejandro
Muñoz Cristóbal, Juan Antonio
Martínez Monés, Alejandra
Bote Lorenzo, Miguel L.
Asensio Pérez, Juan Ignacio
Congreso: International Conference on Intelligent Tutoring Systems, ITS 2016, (13º. 2016. Zagreb, Croatia).
Año del Documento: 2016
Editorial: Springer
Descripción: Producción Científica
Documento Fuente: Ortega-Arranz, A., Muñoz-Cristóbal, J.A., Martínez-Monés, A., Bote-Lorenzo, M.L., Asensio-Pérez, J.I. A System for Gamifying Ubiquitous Learning Situations Supported by Multiple Technologies. Proceedings of the 13th International Conference on Intelligent Tutoring Systems, ITS 2016, Zagreb, Croatia, June 2016.
Resumen: Gamification is the use of game design elements in non-game contexts, and it has reported potential benefits for students. However, the proposals supporting teachers to create gamified ubiquitous learning situations are tied to specific activities and enactment technologies. To start addressing this issue, we propose a system to help teachers design and deploy these situations involving a variety of technologies frequently used in education
Palabras Clave: Aprendizaje ubicuo
ISBN: 9783319395838
DOI: 10.1007/978-3-319-39583-8
Patrocinador: Ministerio de Economía, Industria y Competitividad (Project TIN2014-53199-C3-2-R)
Junta de Castilla y León (programa de apoyo a proyectos de investigación - Ref. VA277U14)
Version del Editor: http://www.springer.com/us/book/9783319395821
Idioma: eng
URI: http://uvadoc.uva.es/handle/10324/24932
Derechos: info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones:DEP71 - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc.

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción TamañoFormato 
system-gamifying-[ITS2016] Ortega-Arranz et al_doc&poster.pdf3,23 MBAdobe PDFThumbnail
Visualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons

Comentarios
Universidad de Valladolid
Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.5