• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Academic Search

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/2907

    Título
    La presencia del juego en los materiales didácticos y en las enseñanzas de las Ciencias Sociales
    Autor
    Mélida Infante, Sara
    Director o Tutor
    Calle Carracedo, María Mercedes de laAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Escuela Universitaria de Educación (Palencia)
    Año del Documento
    2012
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    El juego es una pieza clave en el desarrollo y aprendizaje de los niños y niñas1, por lo tanto, el objetivo clave de este estudio es analizar la presencia de las actividades lúdicas en las aulas. Para ello se ha realizado un análisis de uno de los métodos más utilizados en las aulas del segundo ciclo de Educación Infantil. Se analizan los libros de fichas y actividades que presenta una editorial para los tres cursos de infantil. Se realiza un análisis global de las mismas, y se presta especial atención a los juegos que plantean y cómo se aplican los mismos en la enseñanza de las Ciencias Sociales.
     
    The game is a key element in the development and learning of children, therefore, the key objective of this study is to analyze the presence of recreational activities in the classroom. This has been an analysis of one of the methods used in the classrooms of second cycle of primary education. We analyze the records and books featuring an editorial activities for the three courses for children. We performed a comprehensive analysis of the same, paying special attention to the posed games and how they apply them in teaching Social Sciences.
    Materias (normalizadas)
    Juegos educativos
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/2907
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [18713]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-L158.pdf
    Tamaño:
    1014.Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 UnportedExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported

    Comentarios

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10