• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo UVaDOCComunidadesPor fecha de publicaciónAutoresMateriasTítulos

    Mi cuenta

    Acceder

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Grupos de Investigación
    • Laboratorio de Adquisición del Lenguaje (UVALAL)
    • UVALAL - Artículos de revista
    • Ver ítem
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Grupos de Investigación
    • Laboratorio de Adquisición del Lenguaje (UVALAL)
    • UVALAL - Artículos de revista
    • Ver ítem
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/32765

    Título
    The acquisition of Spanish and English as two first languages through the analysis of natural interpreting in bilingual children
    Autor
    Fernández Fuertes, RaquelAutoridad UVA Orcid
    Álvarez de la Fuente, María EstherAutoridad UVA Orcid
    Año del Documento
    2017
    Editorial
    John Benjamins Publishing
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Revista Española de Lingüística Aplicada (RESLA)/Spanish Journal of Applied Linguistics, 2017, Volume 30, Issue 1, p. 142 - 165
    Resumen
    Research on the acquisition of two first languages from birth (2L1A) has focused, among other issues, on how the grammars of the two languages being acquired interact (e.g. Bhatia & Ritchie, 2012 ; De Houwer, 2009 ; Deuchar & Quay, 2000 ; Döpke, 2000 ; Köppe & Meisel, 1995 ). A case in point is natural interpreting which evidences how bilingual children exposed to two languages from birth deal with the grammatical properties of the two languages and how this leads them to potentially convey the same message in either (or both) of these languages. More specifically, as part of the simultaneous processing of their two L1s, 2L1 bilingual children have been reported to often translate between their two L1s ( Álvarez de la Fuente & Fernández Fuertes, 2012 , 2015 ; Cossato, 2008 ; Harris, 1980a , 1980b ; Harris & Sherwood, 1978 ), a phenomenon that has been called natural interpreting ( Harris, 1977 , 2003). In this respect, natural interpreting can be included with other language contact phenomena, such as interlinguistic influence or code-switching, as a typical defining property of 2L1A. Therefore, in this study we aim to offer an analysis of the way in which Spanish-English bilingual children use natural interpreting in their 2L1A process by focusing on the Spanish-English bilingual corpora freely available through the CHILDES project ( MacWhinney, 2000 ).
    Palabras Clave
    Adquisición bilingüe
    Traducción e interpretación
    Lenguaje
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.1075/resla.30.1.06fer
    Patrocinador
    Junta de Castilla y León (programa de apoyo a proyectos de investigación – Ref. VA046A06; UV 30/02)
    Ministerio de Ciencia y Tecnología- FEDER (BFF2002-00442)
    Ministerio de Educación, Cultura y Deporte (HUM2007-62213/FILO)
    Version del Editor
    https://www.jbe-platform.com/content/journals/10.1075/resla.30.1.06fer
    Propietario de los Derechos
    © John Benjamins Publishing Company
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/32765
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • UVALAL - Artículos de revista [19]
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    AM_RESLA-Postprint-Fernández&Álvarez.2017.pdf
    Tamaño:
    311.5Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10