Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorLópez Jimeno, María del Amor es
dc.contributor.editorEdiciones Universidad de Valladolid es
dc.date.accessioned2015-04-14T13:55:57Z
dc.date.available2015-04-14T13:55:57Z
dc.date.issued2001es
dc.identifier.citationMinerva: Revista de filología clásica, 2001, N.15, pags.219-244es
dc.identifier.issn0213-9634es
dc.identifier.issn2530-6480
dc.identifier.urihttp://uvadoc.uva.es/handle/10324/10414
dc.description.abstractIn this paper the authoress deals with the film "The eternity and a Day", linking it with modem Greek Lyrics, especially with the character of Dionysios Solomos, cornerstone of National Greek Poetry. His presence in the film is used as a symbol of Greek values which, in times of crisis (either individual-illness- or collective -war, immigration-) turn themselves into universal referents such as freedom and human dignity.es
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isospaes
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subjectFilología clásicaes
dc.titleLas fronteras, la muerte y la eternidad. La poesía en el cine de T. Anguelópuloses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.identifier.publicationfirstpage219es
dc.identifier.publicationissue15es
dc.identifier.publicationlastpage242es
dc.identifier.publicationtitleMinerva: Revista de filología clásicaes
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem