Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorSáez Hidalgo, Ana es
dc.contributor.authorMartínez Guillén, Vanesa
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2017-09-21T12:14:23Z
dc.date.available2017-09-21T12:14:23Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://uvadoc.uva.es/handle/10324/25842
dc.description.abstractThe modelization of women in what is known as Disney “Princesses” movies has changed notably since the creation of Snow White and the Seven Dwarfs in 1937 until nowadays. While at the beginning the role of female characters was linked to housework and marriage, this stereotype changed gradually ending up with the production of Disney “Princesses” movies in which the heroines are depicted as active women who take control of their lives without the need of a man for a happy ending. The aim of this dissertation is to investigate the changes in the modelization of women in Disney “Princess” movies through the analysis of gender archetypes and, specifically, through the analysis of the The Little Mermaid (1989) and Brave (2012). These two movies represent a change in the portrayal of women since they break with the tradition depicted in previous movies and introduce a renewed image far from the typical “Princess” gender archetypes.es
dc.description.abstractLa modelización de la mujer en las películas de “Princesas” Disney ha cambiado notablemente desde la creación de Blancanieves y los Siete Enanitos en 1937 hasta nuestros días. Mientras que al principio el rol de la mujer estaba unido al trabajo doméstico y al matrimonio, este ha ido cambiando gradualmente hasta la producción de películas de Disney “Princesas” en las que las heroínas se presentan de manera activa, tomando el control sobre sus vidas y sin la necesidad de un hombre para sus finales felices. El objetivo de esta disertación es investigar los cambios en los arquetipos de género en las películas de “Princesas” Disney y, específicamente, en el análisis de La Sirenita (1989) y Brave: Indomable (2012). Ambas simbolizan un cambio en la representación de la mujer ya que rompen con la tradición de las películas anteriores presentando una imagen renovada lejos de los tradicionales arquetipos de género de las “Princesas.”es
dc.description.sponsorshipDepartamento de Filología Inglesaes
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subject.classificationDisney princesseses
dc.subject.classificationWomenes
dc.subject.classificationHeroineses
dc.subject.classificationModelizationes
dc.subject.classificationArchetypeses
dc.subject.classificationTraditiones
dc.subject.classificationPrincesas Disneyes
dc.subject.classificationMujereses
dc.subject.classificationHeroínases
dc.subject.classificationModelizaciónes
dc.subject.classificationArquetiposes
dc.subject.classificationTradiciónes
dc.title‘A princess strives for perfection’. Modelization of women in Disney movies from The Little Mermaid to Bravees
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.description.degreeGrado en Estudios Ingleseses
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem