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dc.contributor.advisorCámara Arenas, Enrique es
dc.contributor.authorOtero del Real, Cristina
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2019-11-25T16:30:41Z
dc.date.available2019-11-25T16:30:41Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://uvadoc.uva.es/handle/10324/39513
dc.description.abstractThe pronunciation of stressed English vowels is a complex issue for L2 speakers of the language. Vowel length contrasts are one of the core features that ensure intelligibility in the context of English as a Lingua Franca. We believe that the development of reliable grapho-phonemic rules could be useful for pronunciation teaching. Following a previous study from Cámara-Arenas, we look for the domain-specific rules that may help us account for the exceptions to the most irregular pronunciation rule. Pronunciation rule 3.2. is applicable to words like paper or human, predicting a pronunciation of the nominal version for the stressed vowel. We develop a larger set of regular words with the implementation of simple domain-specific rules applicable to each stressed vowel, bringing the regularity of this structure from 57% to 89%. Further polishing of these rules with a larger database and cleaner classification criteria is encouraged.es
dc.description.abstractLa pronunciación de la vocal tónica inglesa es una cuestión compleja para hablantes L2. El contraste de longitud en vocales es uno de los rasgos centrales que garantizan la inteligibilidad en contextos de Inglés como Lengua Franca. Creemos que el desarrollo de reglas grafo-fonémicas podría ser útil en la enseñanza de la pronunciación. Siguiendo un estudio previo de Cámara Arenas, buscamos las reglas específicas de dominio que puedan justificar las excepciones de la regla de pronunciación más irregular. La regla 3.2. se aplica a palabras como paper o human, prediciendo una pronunciación de la vocal tónica en su versión nominal. Con la implementación de simples reglas específicas de dominio, aplicables a cada vocal tónica, desarrollamos un grupo mayor de palabras regulares, desde un 57% anterior al 89%. La mejora de estas reglas con una base de datos mayor y criterios claros de clasificación sería óptima.es
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationGrapho-phonemicses
dc.subject.classificationParoxytoneses
dc.titleThe Grapho-Phonemics of the English Paroxytones and the fever/ever Dilemma.es
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.description.degreeGrado en Estudios Ingleseses
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


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