RT info:eu-repo/semantics/masterThesis T1 L2 english adult learners and CLT: an empirical study about learners' assessments regarding this methodology and the affective filter A1 Herrería Gil, Brenda A2 Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras K1 inglés (lengua)-Estudio y enseñanza K1 Inglés (lengua-Estudio y Enseñanza-Método comunicativo AB This present dissertation provides empirical data on the implementation of thecommunicative language teaching (CLT) inside the English classroom. The analysis ofempirical data carried out in this dissertation shows personal assessments from aspecific group of adult learners who are native speakers of Spanish (L1) and non-nativespeakers of English (L2), about the development of this communicative methodregarding its main features and its effect on participants´ affective filter.Key words: CLT approach, affective filter, adult learners, English, the communicativeclassroom.El presente trabajo aporta datos empíricos sobre la aplicación en el aula de un métodocomunicativo de la enseñanza del inglés. El análisis de los datos empíricos llevado acabo en este trabajo muestra las evaluaciones personales de un grupo de adultos nativosespañoles que tienen como segunda lengua el inglés, sobre el desarrollo de este métodocomunicativo en relación con sus principales características y con el efecto que tienesobre el filtro afectivo de los participantes.Palabras clave: método comunicativo de la enseñanza de lenguas, filtro afectivo, adultosdiscentes, inglés, la clase comunicativa. YR 2016 FD 2016 LK http://uvadoc.uva.es/handle/10324/19136 UL http://uvadoc.uva.es/handle/10324/19136 LA eng NO Departamento de Filología Inglesa DS UVaDOC RD 27-abr-2024