Show simple item record

dc.contributor.authorLópez Gregoris, Rosarioes
dc.contributor.editorEdiciones Universidad de Valladolid es
dc.date.accessioned2015-04-14T14:02:06Z
dc.date.available2015-04-14T14:02:06Z
dc.date.issued2006es
dc.identifier.citationMinerva: Revista de filología clásica, 2006, N.19, pags.111-130es
dc.identifier.issn0213-9634es
dc.identifier.issn2530-6480
dc.identifier.urihttp://uvadoc.uva.es/handle/10324/10534
dc.description.abstractEste trabajo se acerca al concepto de originalidad en Plauto desde dos perspectivas; por un lado, contextualiza las condiciones de producción de la obra plautina; por otro, explica la vis comica del lenguaje de Plauto, centrándose en los recursos de lengua más sobresalientes. Ambos puntos de vista explican la universalidad de la obra plautina.es
dc.description.abstractThis paper deals with the concept of originality in Plautus' comedies from two different points of view. On the one hand, it provides an analysis of the conditions of production of these works; on the other, it explains the Plautus' vis comica, paying attention to the most relevant linguistic means. Both approaches can explain the universality of plautine work.es
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isospaes
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subjectFilología clásicaes
dc.titlePlauto y la originalidades
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.identifier.publicationfirstpage111es
dc.identifier.publicationissue19es
dc.identifier.publicationlastpage130es
dc.identifier.publicationtitleMinerva: Revista de filología clásicaes
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record