• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • Castilla: Estudios de Literatura
    • Castilla: Estudios de Literatura - 2014 - Num. 5
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • Castilla: Estudios de Literatura
    • Castilla: Estudios de Literatura - 2014 - Num. 5
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/12317

    Título
    Lorca en imágenes. El paseo de Buster Keaton
    Autor
    Rojas Yedra, Rubén
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2014
    Documento Fuente
    Castilla: Estudios de Literatura, 2014, N.5, pags.168-199
    Abstract
    El paseo de Buster Keaton, by Federico García Lorca, is a dramatic piece, short and experimental but provided with a prolific symbolism. It is part of what is called by the literary criticism “teatro imposible” and has been considered as a perfect example of surrealism applied to drama. This study follows the trail of each one of the symbols of the text in connection with the rest of the New York author’s work. Our dissertation goes beyond the main thesis defended in El paseo: the finger pointing of materialism and the defence of Nature.
     
    El paseo de Buster Keaton, de Federico García Lorca, es una pieza dramática breve y experimental pero dotada de una fértil simbología. Forma parte del denominado “teatro imposible” de su autor y ha sido considerada por la crítica como una muestra perfecta de surrealismo aplicado al género dramático. En este estudio se rastrea cada uno de los símbolos del texto en conexión con el resto de la obra neoyorquina del autor. Nuestra disertación va más allá de la tesis principal que se defiende en él: la denuncia al materialismo y la defensa de la naturaleza. 
    Materias (normalizadas)
    García Lorca, Federico - Crítica e interpretación
    ISSN
    1989-7383
    Version del Editor
    https://revistas.uva.es/index.php/castilla/article/view/220
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/12317
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Castilla: Estudios de Literatura - 2014 - Num. 5 [49]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    Castilla-2014-05-LorcaImágenes.pdf
    Tamaño:
    595.2Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10