• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Parcourir

    Tout UVaDOCCommunautésPar date de publicationAuteursSujetsTitres

    Mon compte

    Ouvrir une session

    Statistiques

    Statistiques d'usage de visualisation

    Compartir

    Voir le document 
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS DE L' UNIVERSITÉ
    • Revistas de la UVa
    • ES: Revista de filología inglesa
    • ES: Revista de filología inglesa - 2002 - Num. 24
    • Voir le document
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS DE L' UNIVERSITÉ
    • Revistas de la UVa
    • ES: Revista de filología inglesa
    • ES: Revista de filología inglesa - 2002 - Num. 24
    • Voir le document
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/17286

    Título
    Coleridge y la creación de la femme fatale en la poesía del siglo XIX
    Autor
    Perojo Arronte, María EugeniaAutoridad UVA
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2002
    Documento Fuente
    ES: Revista de filología inglesa, 2002, N.24, pags.101-108
    Résumé
    Coleridge's poetry is seminal in the creation of women that can be included within the stereotype of the femme fatale. This is a peculiarly singular fact since its height took place nearly a hundred years later, in the last decades of the nineteenth century. Most of the explanations put forward for the proliferation of this femenine type are based on the social conditions of the period, obviously different from those of the last years of the previous century. Another kind of explanation seems to be required in Coleridge's case. The possibility of a link between the poet's creativity and his problems of gender identity is proposed in this paper.
    Materias (normalizadas)
    Filología Inglesa
    ISSN
    0210-9689
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/17286
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • ES: Revista de filología inglesa - 2002 - Num. 24 [15]
    Afficher la notice complète
    Fichier(s) constituant ce document
    Nombre:
    ES-2002-24-ColeridgeYLaCreacionDeLaFemmeFatale.pdf
    Tamaño:
    769.9Ko
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Voir/Ouvrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcepté là où spécifié autrement, la license de ce document est décrite en tant que Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10