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dc.contributor.authorAlonso Alonso, María
dc.contributor.editorEdiciones Universidad de Valladolid es
dc.date.accessioned2016-06-22T16:23:16Z
dc.date.available2016-06-22T16:23:16Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationES: Revista de filología inglesa, 2011, N.32, pags.7-25
dc.identifier.issn0210-9689
dc.identifier.urihttp://uvadoc.uva.es/handle/10324/17391
dc.description.abstractThis paper offers an approach to Kathleen Alcalá's trilogy about the Sonoran Desert, a series through which the author is able to explore and examine Porfirio Díaz's autocratic decades that eventually led to the Mexican Revolution in 1910. Alcalá uses in her novels a number of characters who belong to different racial and cultural backgrounds to emphasise the importance of Mexican mestizaje. Moreover, the author manages to create a marvellous world of magic through the three volumes of the trilogy where each group of characters corresponds to a different distinctive element of Mexican racial, cultural, religious and linguistic syncretism. Therefore, and despite the fact that each novel of the trilogy can be easily read independently, this paper will take into consideration the three volumes as a whole in order to analyse the way in which the author intermingles the characters' experiences during these tumultuous decades to highlight the importance of indigenous populations and their folklore in the conceptualisation of Mexican mestizo legacy.
dc.description.abstractEste artículo ofrece una aproximación a la trilogía de Kathleen Alcalá sobre el Desierto de Sonora, una serie a través de la cual la autora explora y examina las décadas autocráticas de Porfirio Díaz que dieron pie a la Revolución Mexicana de 1910. Alcalá utiliza en sus novelas un número de personajes provenientes de diferentes razas y culturas para enfatizar la importancia del mestizaje mexicano. Además, la autora logra crear un mundo maravilloso de magia en los tres volúmenes de la trilogía en los que cada grupo de personajes corresponde a un elemento distintivo diferente del sincretismo racial, cultural, religioso y lingüístico mexicano. Por lo tanto, a pesar de que cada novela de la trilogía puede leerse de manera independiente, este trabajo tendrá en cuenta los tres volúmenes en conjunto para analizar la forma en la que la autora entrelaza las experiencias de los personajes durante estas décadas tumultuosas para destacar la importancia de las poblaciones indígenas y su folklore en la conceptualización de la herencia mestiza mexicana.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceES: Revista de filología inglesa
dc.subjectFilología Inglesa
dc.titleMarvellous Syncretism in Katheleen Alcalá's Trilogy about the Sonoran Desert
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.publicationfirstpage7
dc.identifier.publicationissue32
dc.identifier.publicationlastpage25
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International


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