• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Stöbern

    Gesamter BestandBereicheErscheinungsdatumAutorenSchlagwortenTiteln

    Mein Benutzerkonto

    Einloggen

    Statistik

    Benutzungsstatistik

    Compartir

    Dokumentanzeige 
    •   UVaDOC Startseite
    • STUDIENABSCHLUSSARBEITEN
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • Dokumentanzeige
    •   UVaDOC Startseite
    • STUDIENABSCHLUSSARBEITEN
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • Dokumentanzeige
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/18891

    Título
    ‘Practical Education’ in Maria Edgeworth’s Tales for Children
    Autor
    San Miguel Martín, Carla Erica
    Director o Tutor
    Carrera de la Red, María JoséAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2016
    Titulación
    Grado en Estudios Ingleses
    Zusammenfassung
    This B.A Thesis focuses on some aspects of Maria Edgeworth’s lifework which did not necessarily contribute to her success as a novelist in the eighteenth century, but are of a great importance in her career as an educational and realistic writer of literature for young audiences. The Thesis presents a parallel reading of two of Maria Edgeworth’s works: Practical Education (1798), a treatise advising parents on how to educate their children, and Rosamond: A Series of Tales (1918), seventeen stories based on a seven-year-old girl called Rosamond. With this analysis, the Thesis achieves its purpose of presenting the most unknown facet of Maria Edgeworth’s career and demonstrates that the theoretical principles established in her treatise Practical Education are applied in Rosamond’s tales. It also proves that her traditional recognition as a pioneering realistic tale writer was not in vain.
     
    Este Trabajo de Fin de Grado muestra aspectos poco conocidos de la obra de Maria Edgeworth. A pesar de que no influyeron en su éxito como novelista, son de vital importancia en su carrera como escritora realista de literatura infantil. El trabajo se basa en una lectura comparada de dos de sus escritos: Practical Education (1798), un tratado en el que la escritora da consejos a los padres sobre cómo educar a sus hijos, y Rosamond: A Series of Tales (1918), diecisiete historias protagonizadas por una niña de siete años llamada Rosamond. Con este análisis alcanzamos nuestro objetivo de presentar los aspectos más desconocidos de la carrera como escritora de Maria Edgeworth, a la vez que demostramos que los principios teóricos establecidos en el tratado Practical Education se ven reflejados en los cuentos de Rosamond. Además se justifica el tradicional reconocimiento de Maria Edgeworth como escritora pionera en introducir elementos realistas en los cuentos infantiles.
    Materias (normalizadas)
    Edgeworth, María - Crítica e interpretación
    Departamento
    Departamento de Filología Inglesa
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/18891
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30857]
    Zur Langanzeige
    Dateien zu dieser Ressource
    Nombre:
    TFG_F_2016_64.pdf
    Tamaño:
    236.1Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Öffnen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalSolange nicht anders angezeigt, wird die Lizenz wie folgt beschrieben: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10