Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.advisor | Álvarez de la Fuente, María Esther | es |
dc.contributor.author | Merchán Macías, Giomar del Rocío | |
dc.contributor.editor | Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras | es |
dc.date.accessioned | 2016-09-16T08:23:24Z | |
dc.date.available | 2016-09-16T08:23:24Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://uvadoc.uva.es/handle/10324/18916 | |
dc.description.abstract | English modal verbs are widely known as those auxiliary verbs that present specific syntactic and semantic properties in comparison to the rest of English verbs. This study investigates how L1 Spanish 1st and 2nd year high-school students who are studying English as a second language (L2) relate these auxiliaries to the reference of time and how the stereotyped uses of modals influence on the interpretation of this relation and on the understanding and learning of English modals. The analysis of the collected data shows that most 1st and 2nd year high-school students (1) identify adequately the past and non-past time reference expressed by modals, although they show to have some difficulties with some specific modals, and that (2) they evidence a preference for stereotyped meanings and structures when dealing with the interpretation of these auxiliaries. | es |
dc.description.abstract | Los verbos modales en inglés son conocidos comúnmente como aquellos verbos auxiliares que poseen características sintácticas y semánticas específicas en comparación con el resto de los verbos de la lengua inglesa. Este trabajo investiga cómo los estudiantes nativos de español de 1º y 2º bachillerato que estudian inglés como segunda lengua relacionan estos auxiliares con la referencia de tiempo, y cómo los usos estereotipados de los modales influyen tanto en la relación modales- referencia temporal como en el entendimiento y aprendizaje de estos verbos. El análisis de los datos revela que la mayoría de los estudiantes de 1o y 2o bachillerato (1) identifican de forma adecuada la referencia del tiempo pasado y no pasado en las oraciones modales aunque tienen dificultades con la interpretación de algunos modales concretos, y que (2) existe cierta preferencia por los significados y las estructuras estereotipados cuando se interpretan estos auxiliares. | es |
dc.description.sponsorship | Departamento de Filología Inglesa | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.subject | Inglés (Lengua) - Estudio y enseñanza - Estudiantes extranjeros | es |
dc.subject | Inglés (Lengua) - Verbo | es |
dc.title | How L2 English high-school students learn modal auxiliary verbs: the abnormal time reference and the stereotyped uses of English modals | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.description.degree | Grado en Estudios Ingleses | es |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- Trabajos Fin de Grado UVa [29685]
La licencia del ítem se describe como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International