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dc.contributor.authorDey, Arunima
dc.contributor.editorEdiciones Universidad de Valladolid es
dc.date.accessioned2017-03-24T17:59:22Z
dc.date.available2017-03-24T17:59:22Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationES: Revista de filología inglesa, 2016, N.37, págs. 103-118
dc.identifier.issn2531-1646
dc.identifier.issn2531-1654
dc.identifier.issn0210-9689
dc.identifier.urihttp://uvadoc.uva.es/handle/10324/22741
dc.description.abstractThis paper focuses on the issue of violence against women during the communal riots that followed the Partition of India in 1947. The gender-specific reading of partition genocide facilitates a discussion on various forms of violence that targeted women and the symbolic meanings behind these acts. In addition, the paper explores the notion of nation as “mother” and its ideological implications for female citizens. Furthermore, the paper highlights the issue of abducted women, the recovery and rehabilitation programmes undertaken by the state to rescue them, and the working ideology behind the state’s actions. Arguably, the paper, taken in its entirety, allows for a more nuanced understanding of how in the name of religious/national pride, women’s bodies and sexuality were, and are, either regulated or exploited in patriarchal societies. It is through women that an ethnic community or nation-state demonstrates its sense of purity and honour. As a result, women turn into mute objects stripped of individual autonomy, of control over their bodies and lives.
dc.description.abstractEste artículo aborda la violencia sufrida por las mujeres durante las revueltas comunitarias que surgieron como consecuencia de la Partición de la India en 1947 y realiza un estudio de género sobre los tipos de violencia contra las mujeres, analizando el significado simbólico que subyace a los mismos. El artículo explora conjuntamente la idea de la nación como madre y sus implicaciones ideológicas sobre las mujeres del país a la vez que estudia los casos de las mujeres secuestradas, los programas de recuperación y rehabilitación por parte del Estado, y la ideología que influyó en estas medidas. El trabajo explica también cómo la pureza étnica de una comunidad o nación se regula y explota a través de los cuerpos y la sexualidad de la mujer en nombre de la religión y del orgullo nacional. Así, concluye que se reduce a la mujer a la condición de objeto sin voz en este genocidio étnico, y se la despoja de cualquier autonomía individual sobre su cuerpo y su vida.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceES: Revista de filología inglesa
dc.subjectFilología Inglesa
dc.titleViolence against women during the partition of India: Interpreting women and their bodies in the context of ethnic genocide
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.relation.publisherversionhttps://revistas.uva.es/index.php/esreview/article/view/756
dc.identifier.publicationfirstpage103
dc.identifier.publicationissue37
dc.identifier.publicationlastpage118
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International


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