Show simple item record

dc.contributor.authorWright, Paul M.
dc.contributor.authorDyson, Ben
dc.contributor.authorMoten, Tennille
dc.contributor.editorEdiciones Universidad de Valladolid
dc.date.accessioned2017-06-20T17:07:41Z
dc.date.available2017-06-20T17:07:41Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationAgora para la educación física y el deporte, 2012, N.2, pags.248-263
dc.identifier.issn1578-2174
dc.identifier.urihttp://uvadoc.uva.es/handle/10324/23738
dc.description.abstractYouth development programs are built upon the assumption that individual participants have a unique set of strengths, needs, and developmental opportunities. The same is true of the Teaching Personal and Social Responsibility (TPSR) model. Although TPSR calls for individualized curricula and differentiated instruction, these topics have not been sufficiently examined in the literature. The current study provides case studies of four purposefully selected African American adolescent males and their experience in a community-based TPSR program. Findings are used to evaluate the program in terms of providing meaningful experiences to individual participants and illuminating the importance of considering individual differences among participants even when they have many characteristics in common. Implications for teaching and research are discussed.
dc.description.abstractLos programas de desarrollo juvenil se basan en la suposición de que los individuos que participan tienen un conjunto de puntos fuertes, necesidades y oportunidades de desarrollo. Esto es aplicable también al modelo de Enseñanza de la Responsabilidad Personal y Social (TPSR). Aunque el TPSR los participantes requiere una individualización del curriculum y una instrucción diferenciada, dichos asuntos no han sido suficientemente estudiados. El presente escrito proporciona los estudios de caso de cuatro varones adolescentes afro-americanos, intencionalmente seleccionados, y su experiencia en un programa comunitario de TPSR. Los resultados se utilizan para evaluar si el programa proporciona experiencias significativas a los jóvenes y para destacar la importancia de considerar las diferencias individuales de los partcipantes, incluso cuando tienen muchas características en común. Se abordan también sus implicaciones para la enseñanza y la investigación.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceAgora para la educación física y el deporte
dc.titleExploring the individualized experiences of participants in a responsibility-based youth development program
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.publicationfirstpage248
dc.identifier.publicationissue2
dc.identifier.publicationlastpage263
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record