• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Parcourir

    Tout UVaDOCCommunautésPar date de publicationAuteursSujetsTitres

    Mon compte

    Ouvrir une session

    Statistiques

    Statistiques d'usage de visualisation

    Compartir

    Voir le document 
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS SCIENTIFIQUES
    • Departamentos
    • Dpto. Teoría de la Señal y Comunicaciones e Ingeniería Telemática
    • DEP71 - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc.
    • Voir le document
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS SCIENTIFIQUES
    • Departamentos
    • Dpto. Teoría de la Señal y Comunicaciones e Ingeniería Telemática
    • DEP71 - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc.
    • Voir le document
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/24837

    Título
    How Gamification is Being Implemented in MOOCs? A Systematic Literature Review
    Otros títulos
    EC-TEL 2017
    Autor
    Ortega Arranz, AlejandroAutoridad UVA
    Muñoz Cristobal, Juan AlbertoAutoridad UVA Orcid
    Martínez Monés, AlejandraAutoridad UVA
    Bote Lorenzo, Miguel LuisAutoridad UVA Orcid
    Asensio Pérez, Juan IgnacioAutoridad UVA Orcid
    Congreso
    European Conference on Technology Enhanced Learning (12º. 2017. Tallinn, Estonia)
    Año del Documento
    2017
    Editorial
    Springer International Publishing
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Ortega-Arranz, A., Muñoz-Cristóbal, J. A., Martínez-Monés, A., Bote-Lorenzo, M. L. & Asensio-Pérez, J. I. How Gamification is Being Implemented in MOOCs? A Systematic Literature Review. In Proceedings of the 12th European Conference on Technology Enhanced Learning, (accepted), Tallinn, Estonia, 2017
    Résumé
    Although MOOCs are being established as a very popular technology to support learning, they are often criticized for their lack of support to active pedagogies and the high drop-out rates. One approach to face this problem is gamification, due to the promising benefits al-ready shown at small-scale environments. Attending to the current and growing use of game elements in MOOCs, this paper presents a systematic literature review of the usage of gamification in MOOCs, aimed at analyzing how gamification is being implemented in MOOCs, and to identify unexplored research opportunities in this field. The results show that gamification is still at an early stage in MOOCs, and it is being implemented in similar ways to those at small scale contexts
    Palabras Clave
    MOOC
    Literatura
    Juegos - aspecto educativo
    Patrocinador
    Ministerio de Economía, Industria y Competitividad (Project TIN2014-53199-C3-2-R)
    Junta de Castilla y León (programa de apoyo a proyectos de investigación - Ref. VA082U16)
    Version del Editor
    http://www.springer.com/gp/products/proceedings
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/24837
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP71 - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc. [120]
    Afficher la notice complète
    Fichier(s) constituant ce document
    Nombre:
    How-gammification-[ECTEL2017] Ortega-Arranz et al_draftversion.pdf
    Tamaño:
    306.2Ko
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Voir/Ouvrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcepté là où spécifié autrement, la license de ce document est décrite en tant que Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10