• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Navegar

    Todo o repositórioComunidadesPor data do documentoAutoresAssuntosTítulos

    Minha conta

    Entrar

    Estatística

    Ver as estatísticas de uso

    Compartir

    Ver item 
    •   Página inicial
    • PRODUÇÃO CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Teoría de la Señal y Comunicaciones e Ingeniería Telemática
    • DEP71 - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc.
    • Ver item
    •   Página inicial
    • PRODUÇÃO CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Teoría de la Señal y Comunicaciones e Ingeniería Telemática
    • DEP71 - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc.
    • Ver item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/24890

    Título
    Predicting the decrease of engagement indicators in a MOOC
    Otros títulos
    International Conference on Learning Analytics & Knowledge (7º. 2017. Vancouver, Canada)
    Autor
    Bote Lorenzo, Miguel LuisAutoridad UVA Orcid
    Gómez Sánchez, EduardoAutoridad UVA Orcid
    Congreso
    LAK 2017: International Conference on Learning Analytics & Knowledge (7º. 2017. Vancouver, Canada)
    Año del Documento
    2017
    Editorial
    Association for Computing Machinery (ACM)
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Bote-Lorenzo, M.L., Gómez-Sánchez, E. Predicting the decrease of engagement indicators in a MOOC. Proceedings of the 7th International Conference on Learning Analytics and Knowledge, LAK 2017, 143-147, Vancouver, Canada, March 2017
    Resumo
    Predicting the decrease of students’ engagement in typical MOOC tasks such as watching lecture videos or submitting assignments is key to trigger timely interventions in order to try to avoid the disengagement before it takes place. This paper proposes an approach to build the necessary predictive models using students’ data that becomes available during a course. The approach was employed in an experimental study to predict the decrease of three different engagement indicators in a MOOC. The results suggest its feasibility with values of area under the curve for different predictors ranging from 0.718 to 0.914.
    Palabras Clave
    MOOC
    DOI
    10.1145/3027385.3027387
    Patrocinador
    Ministerio de Economía, Industria y Competitividad (Project TIN2014-53199-C3-2-R)
    Junta de Castilla y León (programa de apoyo a proyectos de investigación - Ref. VA277U14)
    Version del Editor
    http://lak17.solaresearch.org
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/24890
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP71 - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc. [127]
    Mostrar registro completo
    Arquivos deste item
    Nombre:
    Predicting-decrease-BoteLAK17_preprint.pdf
    Tamaño:
    225.2Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExceto quando indicado o contrário, a licença deste item é descrito como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10