• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Stöbern

    Gesamter BestandBereicheErscheinungsdatumAutorenSchlagwortenTiteln

    Mein Benutzerkonto

    Einloggen

    Statistik

    Benutzungsstatistik

    Compartir

    Dokumentanzeige 
    •   UVaDOC Startseite
    • WISSENSCHAFTLICHE ARBEITEN
    • Departamentos
    • Dpto. Teoría de la Señal y Comunicaciones e Ingeniería Telemática
    • DEP71 - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc.
    • Dokumentanzeige
    •   UVaDOC Startseite
    • WISSENSCHAFTLICHE ARBEITEN
    • Departamentos
    • Dpto. Teoría de la Señal y Comunicaciones e Ingeniería Telemática
    • DEP71 - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc.
    • Dokumentanzeige
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/24890

    Título
    Predicting the decrease of engagement indicators in a MOOC
    Otros títulos
    International Conference on Learning Analytics & Knowledge (7º. 2017. Vancouver, Canada)
    Autor
    Bote Lorenzo, Miguel LuisAutoridad UVA Orcid
    Gómez Sánchez, EduardoAutoridad UVA Orcid
    Congreso
    LAK 2017: International Conference on Learning Analytics & Knowledge (7º. 2017. Vancouver, Canada)
    Año del Documento
    2017
    Editorial
    Association for Computing Machinery (ACM)
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Bote-Lorenzo, M.L., Gómez-Sánchez, E. Predicting the decrease of engagement indicators in a MOOC. Proceedings of the 7th International Conference on Learning Analytics and Knowledge, LAK 2017, 143-147, Vancouver, Canada, March 2017
    Zusammenfassung
    Predicting the decrease of students’ engagement in typical MOOC tasks such as watching lecture videos or submitting assignments is key to trigger timely interventions in order to try to avoid the disengagement before it takes place. This paper proposes an approach to build the necessary predictive models using students’ data that becomes available during a course. The approach was employed in an experimental study to predict the decrease of three different engagement indicators in a MOOC. The results suggest its feasibility with values of area under the curve for different predictors ranging from 0.718 to 0.914.
    Palabras Clave
    MOOC
    DOI
    10.1145/3027385.3027387
    Patrocinador
    Ministerio de Economía, Industria y Competitividad (Project TIN2014-53199-C3-2-R)
    Junta de Castilla y León (programa de apoyo a proyectos de investigación - Ref. VA277U14)
    Version del Editor
    http://lak17.solaresearch.org
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/24890
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP71 - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc. [129]
    Zur Langanzeige
    Dateien zu dieser Ressource
    Nombre:
    Predicting-decrease-BoteLAK17_preprint.pdf
    Tamaño:
    225.2Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Öffnen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalSolange nicht anders angezeigt, wird die Lizenz wie folgt beschrieben: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10