Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/25163
Título
Lo fugitivo en "Unas fotos en la ciudad de Sylvia"
Autor
Año del Documento
2016
Documento Fuente
BSAA Arte, 2016, N.82, pags.257-277
Abstract
José Luis Guerin presented in 2007 Unas fotos en la ciudad de Sylvia, maybe his most adventurous film since it is a silent, black and white, sequential photomontage, where the discreet presence of a concept is immediately revealed: the fugitive. This concept is going to rest on all film long. The fugitive is going to be revealed as a constitutive ingredient of the cinematographic story by being presented not only as the nature of the yearned for woman (fugitive), whose search is related, but also transcending beyond its story line, becoming an essential part in the construction and configuration of the film. José Luis Guerin presentaba en 2007 Unas fotos en la ciudad de Sylvia, quizás su filme más arriesgado por cuanto se trata de un fotomontaje secuencial, en blanco y negro, y mudo, y en el que pronto se revela la presencia discreta de un concepto que gravita durante todo el filme: lo fugitivo. Dicho concepto se descubre como ingrediente constitutivo del relato cinematográfico al presentarse no solo como condición o naturaleza de la mujer anhelada (fugitiva) cuya búsqueda se relata en el filme, sino trascender más allá de su argumento, convirtiéndose en un componente esencial en la construcción y configuración del filme.
Materias (normalizadas)
Arte
ISSN
1888-9751
Idioma
spa
Derechos
openAccess
Collections
Files in this item
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International