| dc.contributor.advisor | Martínez de Miguel, Rosalía | es |
| dc.contributor.author | Rodríguez Escarda, Cristina | |
| dc.contributor.editor | Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras | es |
| dc.date.accessioned | 2017-09-14T08:34:20Z | |
| dc.date.available | 2017-09-14T08:34:20Z | |
| dc.date.issued | 2017 | |
| dc.identifier.uri | http://uvadoc.uva.es/handle/10324/25578 | |
| dc.description.abstract | Colonialist ideologies, the effects of colonization and the colonial relations between two
countries may be apparently hidden in a literary work. Nevertheless, the contrapuntal
and post-colonial reading of a literary work can reveal all these matters. Arthur Conan
Doyle’s novella The Sign of Four includes colonialist ideologies and the colonial process of India in the second half of the nineteenth century. This novel acted as a double mechanism that diffused a colonialist ideology to the British population and, at the same time, reflected an India that was not entirely ‘real’. This happens through Orientalism, a discourse of the construction of the ‘other’, a form of authority and a phenomenon constructed by intellectuals, artists and writers, among others, constructed by the naturalizing of a wide range of Orientalist assumptions and stereotypes. | es |
| dc.description.abstract | Las ideologías coloniales, los efectos de la colonización y las relaciones coloniales entre
dos países pueden estar aparentemente ocultas en una obra literaria. Sin embargo, la
lectura contrapuntual y post-colonial de una obra literaria nos permite revelar estas
cuestiones. El Signo de los Cuatro de Arthur Conan Doyle tiene presente el imperialismo y el proceso colonial británico en la India en la segunda mitad del siglo XIX. Esta novela actuó como un doble mecanismo que difundía una ideología colonialista a la población británica, y al mismo tiempo reflejaba una India que no era del todo ‘real’. Esto ocurre a través del orientalismo, el cual es un discurso de construcción de ‘lo otro’, una forma de autoridad y un fenómeno que es construido por intelectuales, artistas y escritores, entre otros, por la naturalización de un conjunto de suposiciones y estereotipos orientalistas. | es |
| dc.description.sponsorship | Departamento de Filología Inglesa | es |
| dc.format.mimetype | application/pdf | es |
| dc.language.iso | eng | es |
| dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
| dc.subject.classification | Colonialism | es |
| dc.subject.classification | Post-colonialism | es |
| dc.subject.classification | Arthur Conan Doyle | es |
| dc.subject.classification | The Sign of Four | es |
| dc.subject.classification | Sherlock Holmes | es |
| dc.subject.classification | India | es |
| dc.subject.classification | Great Britain | es |
| dc.subject.classification | Colonialismo | es |
| dc.subject.classification | Post-colonialismo | es |
| dc.subject.classification | El Signo de los Cuatro | es |
| dc.subject.classification | Gran Bretaña | es |
| dc.title | India in the victorian popular fiction, analysis of Arthur Conan Doyle's The sign of four | es |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
| dc.description.degree | Grado en Estudios Ingleses | es |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | |