Show simple item record

dc.contributor.advisorMartínez de Miguel, Rosalía es
dc.contributor.authorRodríguez Escarda, Cristina
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2017-09-14T08:34:20Z
dc.date.available2017-09-14T08:34:20Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://uvadoc.uva.es/handle/10324/25578
dc.description.abstractColonialist ideologies, the effects of colonization and the colonial relations between two countries may be apparently hidden in a literary work. Nevertheless, the contrapuntal and post-colonial reading of a literary work can reveal all these matters. Arthur Conan Doyle’s novella The Sign of Four includes colonialist ideologies and the colonial process of India in the second half of the nineteenth century. This novel acted as a double mechanism that diffused a colonialist ideology to the British population and, at the same time, reflected an India that was not entirely ‘real’. This happens through Orientalism, a discourse of the construction of the ‘other’, a form of authority and a phenomenon constructed by intellectuals, artists and writers, among others, constructed by the naturalizing of a wide range of Orientalist assumptions and stereotypes.es
dc.description.abstractLas ideologías coloniales, los efectos de la colonización y las relaciones coloniales entre dos países pueden estar aparentemente ocultas en una obra literaria. Sin embargo, la lectura contrapuntual y post-colonial de una obra literaria nos permite revelar estas cuestiones. El Signo de los Cuatro de Arthur Conan Doyle tiene presente el imperialismo y el proceso colonial británico en la India en la segunda mitad del siglo XIX. Esta novela actuó como un doble mecanismo que difundía una ideología colonialista a la población británica, y al mismo tiempo reflejaba una India que no era del todo ‘real’. Esto ocurre a través del orientalismo, el cual es un discurso de construcción de ‘lo otro’, una forma de autoridad y un fenómeno que es construido por intelectuales, artistas y escritores, entre otros, por la naturalización de un conjunto de suposiciones y estereotipos orientalistas.es
dc.description.sponsorshipDepartamento de Filología Inglesaes
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subject.classificationColonialismes
dc.subject.classificationPost-colonialismes
dc.subject.classificationArthur Conan Doylees
dc.subject.classificationThe Sign of Foures
dc.subject.classificationSherlock Holmeses
dc.subject.classificationIndiaes
dc.subject.classificationGreat Britaines
dc.subject.classificationColonialismoes
dc.subject.classificationPost-colonialismoes
dc.subject.classificationEl Signo de los Cuatroes
dc.subject.classificationGran Bretañaes
dc.titleIndia in the victorian popular fiction, analysis of Arthur Conan Doyle's The sign of foures
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.description.degreeGrado en Estudios Ingleseses
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record