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dc.contributor.advisor | González-Cascos Jiménez, Elena | es |
dc.contributor.author | Sanz Santos, María | |
dc.contributor.editor | Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras | es |
dc.date.accessioned | 2017-09-15T07:10:30Z | |
dc.date.available | 2017-09-15T07:10:30Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://uvadoc.uva.es/handle/10324/25614 | |
dc.description.abstract | The present paper examines ideological persuasion in discourses and reflects the importance of linguistics for society. By following a Critical Discourse Analysis, the aim of this study is to analyze a persuasive discourse whose linguistic mechanisms lead to the transmission of an ecofeminist ideology. This movement is indeed grounded in the existing relation between domination over women and nature (Gaard 1), conceiving the fight against patriarchy as a suitable solution (Warren, Ecofeminist Philosophy 64). In order to achieve this socio-linguistic connection, the discourse under study is delivered by a victim of patriarchy, Malala Yousafzai, who overtly claims educational equity before the United Nations Youth Takeover in 2013. The analysis is based on Fairclough’s approach to CDA (57), where he states that meaning in discourses arises from the combination of the text, its discourse practice and socio-cultural practice. | es |
dc.description.abstract | El presente trabajo estudia la persuasión ideológica de los discursos y refleja la importancia de la lingüística para la sociedad. Siguiendo un Análisis Crítico del Discurso, el objetivo de este estudio es analizar un discurso persuasivo cuyos mecanismos lingüísticos propicien la transmisión de una ideología ecofeminista. De hecho, este movimiento se fundamenta en la relación existente entre la dominación sobre las mujeres y la naturaleza (Gaard 1), y contempla la lucha contra el patriarcado como una solución viable (Warren, Ecofeminist Philosophy 64). Para lograr esta conexión socio-lingüística, el discurso a estudiar se pronuncia por una víctima del patriarcado, Malala Yousafzai, que reivindica abiertamente la igualdad educativa frente a un foro juvenil de la ONU en 2013. | es |
dc.description.sponsorship | Departamento de Filología Inglesa | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.subject.classification | Critical discourse analysis | es |
dc.subject.classification | Ecofeminism | es |
dc.subject.classification | Domination | es |
dc.subject.classification | Patriarchy | es |
dc.subject.classification | Malala Yousafzai | es |
dc.subject.classification | Educational equity | es |
dc.subject.classification | Análisis crítico del discurso | es |
dc.subject.classification | Ecofeminismo | es |
dc.subject.classification | Dominación | es |
dc.subject.classification | Patriarcado | es |
dc.subject.classification | Igualdad educativa | es |
dc.title | An ecofeminist critical discourse analysis | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.description.degree | Grado en Estudios Ingleses | es |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International |
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- Trabajos Fin de Grado UVa [29685]
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