dc.contributor.advisor | Martín Moro, Ruth María | es |
dc.contributor.author | Yordanova Kirova, Zornitsa | |
dc.contributor.editor | Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras | es |
dc.date.accessioned | 2017-09-15T08:37:46Z | |
dc.date.available | 2017-09-15T08:37:46Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://uvadoc.uva.es/handle/10324/25619 | |
dc.description.abstract | This undergraduate dissertation proposes a method inspired in Skype as an ICT tool used
to support the English as a Second Language teaching/learning process in high school classrooms. The main purpose is to motivate students to improve their spoken language
skills. For this reason, it has been proposed to connect a Spanish and an English class via
Skype. To create this method, it has been taken into account a theoretical background,
such as intrinsic and extrinsic motivation, the role of the teacher and the Communicative
Language teaching methodology. In order to find other classrooms, it has been used Skype
in the classroom that is a community created by Microsoft. It has been proposed this
educational method due to motivation is one of the most important factors when teaching
L2. | es |
dc.description.abstract | Este Trabajo Fin de Grado (TFG) propone una metodología basada en Skype, como
herramienta TIC (Tecnologías de la Información y la Comunicación), usada para enseñar
Inglés como Lengua Extranjera (ILE) en las clases españolas de Educación Secundaria
Obligatoria. El objetivo principal es motivar a los alumnos a mejorar sus competencias comunicativas, por esta razón, se ha propuesto conectar alumnos españoles e ingleses vía
Skype. En esta propuesta se ha tenido en cuenta una base teórica, como la motivación
intrínseca e extrínseca, el rol del profesor y la metodología comunicativa. Para encontrar
otras clases se ha usado Skype in the classroom, una comunidad creada por Microsoft.
Este método educativo ha sido propuesto por su carácter motivador, ya que rompe las
barreras de la distancia y pone en contacto diferentes culturas. | es |
dc.description.sponsorship | Departamento de Filología Inglesa | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.subject.classification | Communication skills | es |
dc.subject.classification | ESL | es |
dc.subject.classification | High school education | es |
dc.subject.classification | ICT | es |
dc.subject.classification | Motivation | es |
dc.subject.classification | Skype | es |
dc.subject.classification | Competencias comunicativas | es |
dc.subject.classification | Educación Secundaria Obligatoria (ESO) | es |
dc.subject.classification | ILE | es |
dc.subject.classification | Motivación | es |
dc.subject.classification | TIC | es |
dc.title | The use of Skype as a motivational tool when teaching ESL in a high school classroom | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.description.degree | Grado en Estudios Ingleses | es |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | |