• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/2644

    Título
    El inglés en los libros de texto bilingües
    Autor
    Llanos Husillos, Sara
    Director o Tutor
    González-Cascos Jiménez, ElenaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Escuela Universitaria de Educación (Palencia)Autoridad UVA
    Año del Documento
    2012
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    Este trabajo fin de grado tiene como finalidad el análisis del inglés utilizado para la enseñanza del área de Conocimiento del Medio en un contexto bilingüe. Este análisis se extenderá a varios ámbitos: el inglés utilizado en los libros de texto bilingües, el utilizado a nivel metodológico y el usado por el alumnado, así como el éxito del propio proyecto bilingüe. Este análisis se concretará a dos unidades didácticas relativas a “Los Animales” para un 2º Curso de Educación Primaria y englobará varios aspectos de la lengua inglesa como son: el vocabulario utilizado, las estructuras gramaticales necesarias, y el inglés real frente al inglés no real empleado por los libros de texto y materiales complementarios diseñados por la profesora.
     
    This essay aims at the analysis of the English language used on the teaching of the Science subject in a bilingual context. This analysis will extend to several fields such as: the English used in bilingual textbooks, the English used on a methodological level and the English used by the students, as well as the success of the bilingual project itself. This analysis will focus on two didactic units related to “The Animals” for the 2nd Grade of Primary Education and will involve several aspects of the English language such us the vocabulary, the grammar structures and the real /non real English used by the text books and different teaching materials designed by the teacher.
    Materias (normalizadas)
    Enseñanza bilingüe
    Educación primaria
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/2644
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30948]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-L 133.pdf
    Tamaño:
    5.403Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 UnportedExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10