• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo UVaDOCComunidadesPor fecha de publicaciónAutoresMateriasTítulos

    Mi cuenta

    Acceder

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Teoría de la Señal y Comunicaciones e Ingeniería Telemática
    • DEP71 - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc.
    • Ver ítem
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Teoría de la Señal y Comunicaciones e Ingeniería Telemática
    • DEP71 - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc.
    • Ver ítem
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/31406

    Título
    Monitoring collaborative learning activities: exploring the differential value of collaborative flow patterns for learning analytics
    Otros títulos
    ICALT 2018
    Autor
    Rodríguez Triana, María JesúsAutoridad UVA Orcid
    Prieto Santos, Luis Pablo
    Martínez Monés, AlejandraAutoridad UVA
    Asensio Pérez, Juan IgnacioAutoridad UVA Orcid
    Dimitriadis Damoulis, IoannisAutoridad UVA Orcid
    Congreso
    International Conference on Advanced Learning Technologies, ICALT 2018 (8º.2018. Bombay, India)
    Año del Documento
    2018
    Resumen
    Collaborative learning flow patterns (CLFPs) en code solutions to recurrent pedagogical problems, which have been successfully applied to the design of learning experiences. However, the pedagogical knowledge encoded in these patterns has seldom been exploited in learning analytics (LA). This paper analyzes four of the most common CLFPs to extract the intrinsic constraints that lead to a successful collaborative learning activity, and use them to enhance existing LA solutions. To understand the added value of applying such codified knowledge in LA, we present evidence from five authentic case studies in which such constraints aided university teachers in monitoring complex collaborative scripts. The results not only illustrate quantitatively such added value but also unearth qualitative benefits, such as raising practitioners awareness about how the current state of activities may affect future phases of the script.
    Patrocinador
    Ministerio de Economía, Industria y Competitividad (Projects TIN2014-53199-C3-2-R and TIN2017-85179-C3-2- R)
    Junta de Castilla y León (programa de apoyo a proyectos de investigación – Ref. VA082U16)
    Ministerio de Educación, Cultura y Deporte (PRX17/00410)
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/31406
    Derechos
    restrictedAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP71 - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc. [120]
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    2018-ICALT-CLFPs(preprint)(1).pdf
    Tamaño:
    1.382Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10