• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo UVaDOCComunidadesPor fecha de publicaciónAutoresMateriasTítulos

    Mi cuenta

    Acceder

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Teoría de la Señal y Comunicaciones e Ingeniería Telemática
    • DEP71 - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc.
    • Ver ítem
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Teoría de la Señal y Comunicaciones e Ingeniería Telemática
    • DEP71 - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc.
    • Ver ítem
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/31410

    Título
    Comparative study of MOOC forums: Does course subject matter?
    Autor
    Ntourmas, Anastasios
    Avouris, Nikolaos
    Daskalaki, Sophia
    Dimitriadis Damoulis, IoannisAutoridad UVA Orcid
    Congreso
    17th Panhellenic and International Conference, ICT in Education (HCICTE 2018), Thessaloniki, Greece
    Año del Documento
    2018
    Resumen
    Discussion forums are considered important tools for promoting learning in Massive Open Online Courses (MOOCs). They involve learner to learner and learner to instructor discussions. An interesting research question is related to the effect of the subject matter on the characteristics of social networks of MOOCs’ discussion forums. Being motivated by Social Centrality Theory, this study aims at further enhancing our understanding of how social centrality is associated with the learners’ course achievement within courses in different subjects (e.g. technology vs. humanities). To achieve this, we performed analysis of the discussion forums of two MOOCs of similar size and educational context, one on Programming and the other on History. The study revealed that centrality of learners played more important role in the technology course than the humanities course in relation to course achievement.
    Patrocinador
    Ministerio de Economía, Industria y Competitividad (Projects TIN2014-53199-C3-2-R and TIN2017-85179-C3-2-R)
    Junta de Castilla y León (programa de apoyo a proyectos de investigación – Ref. VA082U16)
    Ministerio de Ciencia e Innovación (PRX17/0041)
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/31410
    Derechos
    restrictedAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP71 - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc. [129]
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    2018_Ntourmas_etal_HCICTE_Cameraready.pdf
    Tamaño:
    545.8Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10