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dc.contributor.advisor | Fernández Fuertes, Raquel | es |
dc.contributor.author | Montón Catalina, Mónica | |
dc.contributor.editor | Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras | es |
dc.date.accessioned | 2018-12-05T13:07:45Z | |
dc.date.available | 2018-12-05T13:07:45Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://uvadoc.uva.es/handle/10324/33311 | |
dc.description.abstract | This undergraduate dissertation presents a grammatical study on the production of what and when by English native speakers. It presents a double comparison regarding two child groups that have been MLU-matched (i.e. typically developed children (TD) and children with specific impairment (SLI)) and two data types (i.e. narrative and spontaneous). The analysis deals with the production of what and when both as isolated words and as part of wh-questions and wh-relative clauses. The results of the study reveal that the production of when children is higher than that of what in the case of the TD children, as opposed to the SLI children who present more instances of what. Likewise, a correlation may be set in regards to the use of these wh-words in the two target structures: the TD children produce more wh-relative clauses, whereas the SLI children produce more wh-questions. | es |
dc.description.abstract | Este trabajo ofrece un estudio gramatical sobre la producción de what y when en datos de niños ingleses nativos. Presenta una doble comparación en relación a dos grupos de niños que han sido agrupados teniendo en cuenta el criterio LME (i.e. niños sin trastornos asociados al lenguaje, niños con un trastorno específico del lenguaje (TEL)) y a dos tipos de datos (i.e. de narrativa y espontáneos). El análisis realizado en el presente estudio tiene que ver con la producción de las palabras what y when tanto cuando se usan por separado como cuando forman parte de oraciones wh- y oraciones de relativo. Los resultados de este estudio muestran que los niños que se desarrollan con normalidad producen más casos de when que de what, frente a los niños con TEL que presentan más ejemplos de what. Así mismo, se puede establecer una relación entre el uso de estas palabras y las estructuras gramaticales en cuestión: los sin trastornos asociados al lenguaje producen más oraciones de relativo, mientras que los niños con TEL presentan más casos de oraciones wh-. | es |
dc.description.sponsorship | Departamento de Filología Inglesa | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.subject.classification | what, when, wh-questions, wh-relative clauses, typically developed children, children with specific language impairment. | es |
dc.subject.classification | oraciones wh-, oraciones relativas de wh-, niños sin trastornos específicos del lenguaje, niños con trastornos asociados al lenguaje. | es |
dc.title | A grammatical study on how typically developed Children and children with Specific language impairment produces What and when | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.description.degree | Grado en Estudios Ingleses | es |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International |
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- Trabajos Fin de Grado UVa [30339]
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