• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/33536

    Título
    La pedagogía en la naturaleza
    Autor
    Martínez Merino, Isabel
    Director o Tutor
    Miguel Aguado, AlfredoAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación de PalenciaAutoridad UVA
    Año del Documento
    2018
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    Este trabajo de fin de grado pretende reflejar la importancia que adquiere la educación en la naturaleza y los beneficios que esta aporta al alumnado en sus diferentes ámbitos: corporal, emocional, social e intelectual. También, se ofrece una propuesta didáctica para un segundo curso de Educación Primaria que fomente la adquisición de contenidos curriculares de las asignaturas troncales de Ciencias Sociales y Ciencias Naturales; así como de la asignatura específica de Educación Física Escolar en un espacio natural.
     
    This final essay aims to reflect the importance of education in a natural environment. The discussion examines the great benefits that education can provide to students in many aspects: physical, emotional, social and intellectual. A second primary class is offered from a pedagogical standpoint. This helps in the acquisition of the curricular contents on Social and Natural Science as well as in the specific subject of School Physical Education in a natural environment.
    Materias (normalizadas)
    Educación física-Estudio y enseñanza (Primaria)
    Educación ambiental-Estudio y enseñanza (Primaria)
    Palabras Clave
    Educación en la naturaleza
    Aprendizaje en un espacio natural
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/33536
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [32321]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-L2251.pdf
    Tamaño:
    1.132Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10