• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/35970

    Título
    El patrimonio folklórico en manos de la Sección Femenina, el traje regional castellano y leonés
    Autor
    Martín Curiel, Ruth
    Director o Tutor
    Vasallo Toranzo, LuisAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2017
    Titulación
    Grado en Historia del Arte
    Abstract
    Somos inocentes herederos de las acciones del pasado, y el folklore cuando se altera por cualquier razón, altera nuestro ADN como comunidad humana, la manera de mirar, de pensar e incluso de sentir. El traje regional tal y como se conoce hoy es una recreación romántica y nacionalista, muy lejos de lo que fue en realidad. Por ello en nuestra labor como protectores de la cultura, veo necesario advertir de este proceso de construcción de identidad teniendo como preferencia el lapso de tiempo de nuestra historia conocido como Franquismo.
     
    We are innocent heirs of the actions of the past, and if the folklore is altered for any reason, our DNA as a human community also gets altered, the way we consider, the way we think and even the way we feel. The tradicional dress that today we know, is a romantic and nationalist recreation, away from what it actually was. Therefore in our task as protectors of the culture, it is necessary to warn the people of this process of identity construction, preferring the time lapse of our history known as Franco dictatorship.
    Palabras Clave
    Folklore
    Sección Femenina
    Coros y Danzas
    Indumentaria
    Trajes
    Franquismo
    Castilla y León
    España
    Female Section
    Choirs and Dances
    Dress
    Franco dictatorship
    Departamento
    Departamento de Historia del Arte
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/35970
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30934]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG_F_2017_299_Anexo.pdf
    Tamaño:
    5.352Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Nombre:
    TFG_F_2017_299.pdf
    Tamaño:
    154.2Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10