• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo UVaDOCComunidadesPor fecha de publicaciónAutoresMateriasTítulos

    Mi cuenta

    Acceder

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   UVaDOC Principal
    • OBJETOS DE APRENDIZAJE
    • Obj. de Aprendizaje - Ingeniería y Tecnología
    • Ver ítem
    •   UVaDOC Principal
    • OBJETOS DE APRENDIZAJE
    • Obj. de Aprendizaje - Ingeniería y Tecnología
    • Ver ítem
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/37215

    Título
    Gamification for formative assessment in the framework of engineering learning
    Autor
    Parra Santos, María TeresaAutoridad UVA Orcid
    Molina Jordá, José Miguel
    Casanova Pastor, Gerard
    Maiorano Lauría, Lucila Paola
    Año del Documento
    2018
    Editorial
    The Association for Computing Machinery (ACM)
    Tipología
    Juegos Educativos
    Resumen
    There are evidences that Student Response Systems (SRS) encourage student participation in the classroom by streamlining class development. Recent experiences indicate that these SRS have been used in the context of quizzes, showing that students' attention, motivation and enjoyment are increased with respect to the simple use of a simple questionnaire. The applications Socrative, Kahoot, Quizlet, Quizizz, among others, are each year more consolidated. The strategy for the development of games in the classroom is that it should be voluntary, anonymous, with a reduced cost of time (on the order of minutes). The paper shows material of Fluid Mechanics subject at university level. There is much more material in Kahoot format than in Socrative. The tool let diagnose weak points on the learning process in the classroom.
    Nivel Educativo
    Enseñanzas universitarias
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/37215
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • Obj. de Aprendizaje - Ingeniería y Tecnología [277]
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    ANEXO1_19_19_122Proceedings-TEEM18SIMa.pdf
    Tamaño:
    10.60Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalLa licencia del ítem se describe como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10