• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo UVaDOCComunidadesPor fecha de publicaciónAutoresMateriasTítulos

    Mi cuenta

    Acceder

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Teoría de la Señal y Comunicaciones e Ingeniería Telemática
    • DEP71 - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc.
    • Ver ítem
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Teoría de la Señal y Comunicaciones e Ingeniería Telemática
    • DEP71 - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc.
    • Ver ítem
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/38670

    Título
    Error 404- Struggling Learners Not Found” Exploring the Behavior of MOOC Learners.
    Otros títulos
    EC-TEL 2019
    Autor
    Topali, ParaskeviAutoridad UVA
    Ortega Arranz, AlejandroAutoridad UVA
    Dimitriadis Damoulis, IoannisAutoridad UVA Orcid
    Martínez Monés, AlejandraAutoridad UVA
    Villagrá Sobrino, Sara LorenaAutoridad UVA Orcid
    Asensio Pérez, Juan IgnacioAutoridad UVA Orcid
    Congreso
    European Conference on Technology Enhanced Learning: Transforming Learning with Meaningful Technologies, EC-TEL 2019 (14º. 2019. Delft, The Netherlands)
    Año del Documento
    2019
    Editorial
    Springer Link
    Descripción Física
    4 p.
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Scheffel M.; Broisin J.; Pammer-Schindler V.; Ioannou A.; Schneider J. (eds). Fourteenth European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2019). Lecture Notes in Computer Science, vol. 11722. Springer, Cham. 2019, p. 636-639
    Resumen
    Lack of timely instructors' support when the learners are struggling with the course contents and activities is one frequent problem of MOOC learn-ers. The early identification of these learners could help instructors spend part of their limited time assisting them and avoiding potential dropouts. This paper pre-sents a MOOC case study that explores the behavior of learners who reported problems in private messages and discussion forums. The study aimed at the identification of parameters that might allow the detection of learners struggling with different course aspects. As the results suggested, the comparison of the learners’ activity traces reveals some common sequences that in the future could facilitate the identification of learners facing problems, even without reporting them. On the other hand, statistical analyses on learners’ behavior showed non-significant differences between the learners reporting putting their maximum ef-fort to overcome a problem before asking for help and the ones who did not.
    Palabras Clave
    MOOC (Massive Open Online Course)
    CEMA (Curso En Línea Masivo y Abierto)
    Learning difficulties
    Dificultades de aprendizaje
    Learner´s behavior
    Comportamiento del alumno
    ISBN
    978-3-030-29736-7
    DOI
    10.1007/978-3-030-29736-7_56
    Patrocinador
    Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades - Fondo Europeo de Desarrollo Regional (projects TIN2017-85179-C3-2-R / TIN2014-53199- C3-2R)
    Junta de Castilla y León - Fondo Europeo de Desarrollo Regional (project grants BOCYL-D-07062018-6 / VA257P18)
    Comisión Europea (project 588438-EPP-1-2017-1-EL-EPPKA2-KA)
    Version del Editor
    https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-030-29736-7_56
    Propietario de los Derechos
    © 2019 Springer Nature
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/38670
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/draft
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP71 - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc. [120]
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    Error-404-struggling-learners.pdf
    Tamaño:
    350.8Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalLa licencia del ítem se describe como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10