• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo UVaDOCComunidadesPor fecha de publicaciónAutoresMateriasTítulos

    Mi cuenta

    Acceder

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Teoría de la Señal y Comunicaciones e Ingeniería Telemática
    • DEP71 - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc.
    • Ver ítem
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Teoría de la Señal y Comunicaciones e Ingeniería Telemática
    • DEP71 - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc.
    • Ver ítem
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/38679

    Título
    Personalizing the connection between formal and informal learning in Smart Learning Environments
    Otros títulos
    EC-TEL 2019
    Autor
    Serrano Iglesias, SergioAutoridad UVA
    Gómez Sánchez, EduardoAutoridad UVA Orcid
    Bote Lorenzo, Miguel LuisAutoridad UVA Orcid
    Asensio Pérez, Juan IgnacioAutoridad UVA Orcid
    Ruiz Calleja, AdolfoAutoridad UVA
    Vega Gorgojo, GuillermoAutoridad UVA Orcid
    Dimitriadis Damoulis, IoannisAutoridad UVA Orcid
    Congreso
    European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2019 (14º. 2019. Delft, The Netherlands)
    Año del Documento
    2019
    Editorial
    CEUR Workshop Proceedings
    Descripción Física
    6 p.
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Design, Data, Didactics at the 14th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2019), HLS D3. Delft, Holanda, 2019.
    Resumen
    Smart Learning Environments aim at automatically adapting the learning experience based on learner’s context. When this context is not restricted to formal settings, SLEs are a promising solution for au- tomatically connecting formal education with informal learning opportunities that emerge in different physical and virtual spaces. To achieve this, SLEs can benefit from both the information from the formal learning design as well as the capability of sensing and analyzing the progress of each learner. In previous research, we have devised an architecture to interconnect the different technologies that form an SLE capable of connecting formal and informal learning across-spaces. This paper goes a step forward by exploring the information flow needed to model the current context and state of the learner to eventually trigger informal learning interventions.
    Palabras Clave
    Formal education
    Educación formal
    Informal learning
    Aprendizaje informal
    Personalization
    Personalización
    Smart Learning Environments
    Entornos Inteligentes de Aprendizaje
    Patrocinador
    Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades - Fondo Europeo de Desarrollo Regional (project TIN2017-85179-C3-2-R)
    Junta de Castilla y León - Fondo Europeo de Desarrollo Regional (project VA257P18)
    Comisión Europea (project 588438-EPP-1-2017-1-EL-EPPKA2-KA)
    Version del Editor
    https://www.springer.com/gp/book/9783030297350
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/38679
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/acceptedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP71 - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc. [120]
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    Personalizing-connections-formal-informal-learning.pdf
    Tamaño:
    219.4Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalLa licencia del ítem se describe como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10