• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Ricerca

    Tutto UVaDOCArchiviData di pubblicazioneAutoriSoggettiTitoli

    My Account

    Login

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Mostra Item 
    •   UVaDOC Home
    • PRODUZIONE SCIENTIFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Organización de Empresas y Comercialización e Investigación de Mercados
    • DEP53 - Artículos de revista
    • Mostra Item
    •   UVaDOC Home
    • PRODUZIONE SCIENTIFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Organización de Empresas y Comercialización e Investigación de Mercados
    • DEP53 - Artículos de revista
    • Mostra Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/39045

    Título
    Latent communities of digital publications: The role of editors, followers, and advertisers
    Autor
    Camarero Izquierdo, María CarmenAutoridad UVA Orcid
    Rodríguez Pinto, JavierAutoridad UVA Orcid
    San José Cabezudo, RebecaAutoridad UVA
    Año del Documento
    2018
    Editorial
    Elsevier
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Telematics and informatics, August 2019, vol. 35, Issue 5, p. 1176-1189
    Abstract
    This research explores how digital publications may be turned into something more than just a meeting point for people who are seeking information and may become a latent community. The paper proposes that the network of editors, followers, and advertisers of digital publications determine the user sense of community towards the publication. While the pattern of connections among editors and followers reinforces the sense of community, advertisers act as intruders who weaken the feasibility of building a community. Data were collected from followers of digital publications. The dynamics of the sense of community is described as a process in which informational value and identification are essential to nurturing readers’ soft or hard commitment. Findings indicate that the strong ties between editors and followers as well as the diversity positively impacts on informational value and identification, whereas advertising intrusiveness diminishes the informational value.
    Materias (normalizadas)
    Libros electrónicos
    Redes sociales
    Fidelización
    Materias Unesco
    6307.07 Tecnología y Cambio Social
    Palabras Clave
    Publicaciones digitales
    Identidad
    ISSN
    0736-5853
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.1016/j.tele.2018.02.001
    Patrocinador
    Junta de Castilla y León (proyecto VA001B10-1)
    Fondo europeo de desarrollo regional (proyecto VA112P17)
    Version del Editor
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0736585317307906?via%3Dihub
    Propietario de los Derechos
    Elsevier
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/39045
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/submittedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP53 - Artículos de revista [97]
    Mostra tutti i dati dell'item
    Files in questo item
    Nombre:
    3.Latent communities of digital publications. The role of editors, followers, and advertisers.pdf
    Tamaño:
    394.8Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Descripción:
    Articulo principal
    Thumbnail
    Mostra/Apri
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalLa licencia del ítem se describe como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10