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Título
What Drives M-Shoppers to Continue Using Mobile Devices to Buy?
Año del Documento
2019
Editorial
Taylor & Francis
Taylor & Francis
Descripción
Producción Científica
Documento Fuente
Journal of Marketing Theory and Práctice, Enero 2019, vol. 27, Issue 1, p. 83-102
Resumen
The aim of this work is to offer a better understanding of consumer continued intentions to use mobile devices to shop. An integrated model is developed to identify the drivers that lead m-shoppers to repurchase. Specifically, navigation, safety and ubiquity are posited as stimuli guiding consumers’ affective (satisfaction) and cognitive (trust and convenience) reactions that will, in turn, increase repurchase intention. Results show the impact of ubiquity on m-convenience and safety m-experience on both affective and cognitive reactions. Finally, repurchase intention is explained directly by m-satisfaction and m-convenience and indirectly by m-trust. This article contributes to the fields of mobile marketing literature and practitioner management.
Materias (normalizadas)
Comercio electrónico
Marketing - Investigación
Consumidores - Conducta
Materias Unesco
5311.05 Marketing (Comercialización)
Palabras Clave
Telefonos moviles
ISSN
1069-6679
Revisión por pares
SI
Patrocinador
Ministerior de Educación y ciencia (proyecto ECO2017-8217-R)
Junta de Castilla y León (proyecto VA001B10-1)
Fondo europeo de desarrollo regional (proyecto VA112P17)
Junta de Castilla y León (proyecto VA001B10-1)
Fondo europeo de desarrollo regional (proyecto VA112P17)
Version del Editor
Propietario de los Derechos
Taylor & Francis
Idioma
eng
Tipo de versión
info:eu-repo/semantics/submittedVersion
Derechos
openAccess
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Tamaño:
296.0Kb
Formato:
Adobe PDF
Descripción:
Articulo principal
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