• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo UVaDOCComunidadesPor fecha de publicaciónAutoresMateriasTítulos

    Mi cuenta

    Acceder

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Organización de Empresas y Comercialización e Investigación de Mercados
    • DEP53 - Artículos de revista
    • Ver ítem
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Organización de Empresas y Comercialización e Investigación de Mercados
    • DEP53 - Artículos de revista
    • Ver ítem
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/39064

    Título
    Do proactive and reactive causes to delete a brand impact deletion success? The role of brand orientation
    Autor
    Temprano García, VíctorAutoridad UVA
    Rodríguez Escudero, Ana IsabelAutoridad UVA Orcid
    Rodríguez Pinto, JavierAutoridad UVA Orcid
    Año del Documento
    2019
    Editorial
    Palgrave Macmillan
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Journal of Brand management, Octubre 2019, p. 1-16
    Resumen
    One critical decision concerning a firm´s brand portfolio management is brand deletion (BD). Although many organizations have recently undertaken drastic BD programs and pruned their brand portfolios, the literature on this topic remains extremely scarce and fragmented. Our work focuses on studying the impact of BD causes –previously classified as proactive versus reactive– on BD success. How the firm’s brand orientation affects the incidence of proactive versus reactive deletions is also explored. Implicitly, we suggest that brand orientation exerts a positive indirect effect on BD success through increased successful BDs due to proactive causes. We test our research proposal on a sample comprising 155 cases of BD. Findings indicate that brand orientation contributes to BD success through the proactive adoption of BDs focused on taking advantage of brand opportunities, such as searching for a better strategic fit or avoiding opportunity costs. Moreover, brand orientation prevents deletions by reactive or problematic causes, deletions which, after all, do not generate success. In sum, brand oriented firms seek to prevent rather than fix any problems derived from maintaining inadequate brands in their portfolio.
    Materias (normalizadas)
    Marcas
    Marketing - Investigación
    Materias Unesco
    5311.05 Marketing (Comercialización)
    Palabras Clave
    Eliminación de marcas
    ISSN
    1350-231X
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.1057/s41262-019-00174-6
    Patrocinador
    Fondo Social Europeo (proyecto ORDEN EDU/828/2014)
    Junta de Castilla y León (ORDEN EDU/828/2014)
    Ministerio de Economía y Competetitividad (proyecto ECO2017-86628-P)
    Fondo europeo de desarrollo regional (proyecto VA112P17)
    Junta de Castilla y León (proyecto VA085G18)
    Version del Editor
    https://link.springer.com/article/10.1057%2Fs41262-019-00174-6
    Propietario de los Derechos
    Palgrave Macmillan
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/39064
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/submittedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP53 - Artículos de revista [97]
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    14. Do proactive and reactive causes to delete a brand impact deletion (JBM-2019 accepted manuscript).pdf
    Tamaño:
    487.1Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Descripción:
    Artículo principal
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalLa licencia del ítem se describe como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10