• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/39379

    Título
    Propuesta de intervención en los prerrequisitos lectoescritores: diseño de una prueba de observación e intervención
    Autor
    Villoria Gómez, Lucía
    Director o Tutor
    García Alonso, Juan CarlosAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2019
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    La lectoescritura es la base del desarrollo y del aprendizaje. Es necesaria para aprender, para comunicarnos y para transmitir información. Hoy en día las dificultades de lectoescritura están muy presentes en los centros escolares, agravándose a medida que los alumnos ascienden de curso. La actuación temprana, por ello, es crucial para solventar estas dificultades. Tomando como base algunos prerrequisitos lectoescritores, se ha diseñado una Prueba de Observación y una intervención, que siguen la misma línea, con el fin de solventar las dificultades lectoescritoras. Se ha puesto en práctica con un alumno y se analizan y comentan los resultados obtenidos y ciertas propuestas de mejora.
     
    Literacy is the basis of development and learning. It is necessary to learn to communicate and to transmit information. Today, reading and writing difficulties are very prevalent in schools, and are more serious as students move up the grade. Early action is crucial to overcome these difficulties. Based on some prerequisites, an Observation Test and an intervention has been designed, following the same line, in order to solve the reading difficulties. It has been implemented with a student and the results obtained and certain proposals for improvement are analyzed and discussed.
    Palabras Clave
    Lectoescritura
    Prerrequisito
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/39379
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30857]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G3898.pdf
    Tamaño:
    1.119Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10