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Título
Investigating how children with autism differ from typically developed children: the acquisition of english ditransitive structures
Autor
Director o Tutor
Año del Documento
2019
Titulación
Grado en Estudios Ingleses
Resumen
This undergraduate dissertation presents a grammatical study investigating the acquisition of ditransitive structures by English native speakers. Concretely, it compares the production of two child groups: typically developed children (TD) and children diagnosed with Autistic Spectrum Disorder (ASD). The analysis deals with the acquisition of ditransitive structures in different aspects: age of acquisition, acquisition of the different types of ditransitive structures and the different verbs these children use in semantic terms. The results of this study reveal that ASD children acquire ditransitive structures much later than TD children. However, both TD and ASD children acquire double object constructions (DOC) before prepositional dative constructions (PDC). Another similarity is that both child groups tend to use verbs from the “giving” semantic group when producing ditransitive structures. Este trabajo de fin de grado ofrece una investigación sobre la adquisición de las estructuras ditransitivas por niños ingleses nativos. Concretamente, este estudio compara la producción de estas estructuras por niños de desarrollo típico con niños con autismo. El análisis aborda la adquisición de las estructuras ditransitivas desde varios enfoques: edad de adquisición, adquisición de los diferentes tipos de estructuras ditransitivas y los diferentes verbos usados por los participantes en términos semánticos. Los resultados de este estudio revelan que los niños con autismo adquieren las estructuras ditransitivas de manera tardía en comparación con los niños de desarrollo típico. Sin embargo, ambos grupos de niños adquieren antes las construcciones de doble objeto que las construcciones dativas con preposición. Otra similitud que comparten es el hecho de que ambos grupos tienden a usar verbos del grupo semántico del tipo “dar” cuando producen estructuras ditransitivas.
Materias Unesco
5701.11 Enseñanza de Lenguas
Palabras Clave
Ditransitive structures
Dative
Idioma
eng
Derechos
openAccess
Aparece en las colecciones
- Trabajos Fin de Grado UVa [30023]
Ficheros en el ítem
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