• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Ricerca

    Tutto UVaDOCArchiviData di pubblicazioneAutoriSoggettiTitoli

    My Account

    Login

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Mostra Item 
    •   UVaDOC Home
    • PRODUZIONE SCIENTIFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
    • DEP17 - Capítulos de monografías
    • Mostra Item
    •   UVaDOC Home
    • PRODUZIONE SCIENTIFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
    • DEP17 - Capítulos de monografías
    • Mostra Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/40676

    Título
    Contrapunto and fabordón. Practices of extempore polyphony in Renaissance Spain
    Autor
    Fiorentino, Giuseppe
    Año del Documento
    2017
    Editorial
    Brill
    Documento Fuente
    Studies in Historical Improvisation: from ‘Cantare super Librum’ to Partimenti, ed. Massimiliano Guido, Farnham: Ashgate, 2017, pp. 72-89.
    Abstract
    In this chapter I will examine the significance and extent of extempore polyphonies in Spain during the Renaissance period, studying their diffusion as a daily practice, and their place in the musical training of young singers. The first part of the chapter will be centered on the practice and transmission of contrapunto, usually learned and performed “por razón”, that is, according to the rules of music, within Spanish capillas musicales. The second part of the chapter is concerned with the other tradition of oral polyphony, often learned and performed “por uso”, which was frequently called “cantar fabordón”.
    Materias (normalizadas)
    Musicología
    ISBN
    978-1-4724-7327-1
    Patrocinador
    Este trabajo forma parte del proyecto de investigación “La obra musical renacentista: fundamentos, repertorios y prácticas” HAR 2015-70181-P (MINECO/FEDER, UE)
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/40676
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/draft
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP17 - Capítulos de monografías [103]
    Mostra tutti i dati dell'item
    Files in questo item
    Nombre:
    Fiorentino_'Contrapunto and fabordón. Practices of extempore polyphony in Renaissance Spain'.PDF
    Tamaño:
    75.56Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Descripción:
    Índice
    Thumbnail
    Mostra/Apri
    CC0 1.0 UniversalLa licencia del ítem se describe como CC0 1.0 Universal

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10