• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Parcourir

    Tout UVaDOCCommunautésPar date de publicationAuteursSujetsTitres

    Mon compte

    Ouvrir une session

    Statistiques

    Statistiques d'usage de visualisation

    Compartir

    Voir le document 
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS SCIENTIFIQUES
    • Departamentos
    • Dpto. Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
    • DEP17 - Capítulos de monografías
    • Voir le document
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS SCIENTIFIQUES
    • Departamentos
    • Dpto. Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
    • DEP17 - Capítulos de monografías
    • Voir le document
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/41085

    Título
    Léxico y paradigmas en la teoría musical: reflexiones y herramientas metodológicas para abordar el estudio del léxico musical renacentista
    Autor
    García Pérez, Amaya Sara
    Año del Documento
    2020
    Editorial
    Classiques Garniers
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Le Lexique Musical de la Renaissance. Une nouvelle approche au vocabulaire de la musique ancienne (El léxico musical del Renacimiento. Una nueva aproximación al vocabulario de la música antigua), Classiques Garniers, editado por Cristina Diego Pacheco y Amaya S. García Pérez, París.
    Résumé
    During the sixteenth century, and a great part of the next, many of the most eminent musical theorists of Italy employed their time in subtle divisions of the scale, and visionary pursuits after the ancient Greek genera; nor was this rage wholly confined to theorists, but extended itself to practical musicians, ambitious of astonishing the world by their deep science and superior penetration, though they might have employed their time more profitably to themselves, and the art they professed, in exploring the latent resources of harmonic combinations and effects in composition, or in refining the tone, heightening the expression, and extending the powers of execution, upon some particular instrument. These vain enquiries certainly impeded the progress of modern Music; for hardly a single tract or treatise was presented to the public, that was not crowded with circles, segments of circles, diagrams, divisions, sub-divisions, commas, modes, genera, species, and technical terms drawn from Greek writers, and the now unintelligible and useless jargon of Boethius.
    Materias (normalizadas)
    Musicología
    Patrocinador
    Este trabajo forma parte del proyecto de investigación “La obra musical renacentista: fundamentos, repertorios y prácticas” HAR 2015-70181-P (MINECO/FEDER, UE)
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/41085
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/draft
    Derechos
    restrictedAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP17 - Capítulos de monografías [101]
    Afficher la notice complète
    Fichier(s) constituant ce document
    Nombre:
    Resumen-Garcia-perez-Lexico-paradigmas.pdf
    Tamaño:
    43.46Ko
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Voir/Ouvrir

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10