Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/42275
Título
Big Data and Antitrust Law
Año del Documento
2019
Descripción
Producción Científica
Documento Fuente
Revista electronica de Direito, núm.1, vol. 18, 2019, pp. 1-22.
Resumen
The technological revolution we have witnessed in recent years had led to the appearance of a new term within the framework of the digital economy: Big Data. The rise and consolidation of enterprises with major volumes of production based on business models that involve the gathering and processing of personal data has caused misgivings amongst the competition authorities, and has led to a conflict between defenders of the pro-competitive nature of Big Data and those who take a more sceptical view, who have warned of the possibility that these data policies may be used by companies as a tool for creating, consolidating, and extending their positions of power in the market.
Materias (normalizadas)
Derecho de la competencia
Palabras Clave
Big Data, Antitrust Law
Revisión por pares
SI
Patrocinador
Este artículo ha sido realizado en el marco del “Proyecto de Investigación: “Distribución y Competencia: retos y problemas en el marco de una economía global y digitalizada” (VA015G18), de la Consejería de Educación de Castilla y León.
Idioma
eng
Tipo de versión
info:eu-repo/semantics/submittedVersion
Derechos
openAccess
Aparece en las colecciones
Ficheros en el ítem