• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/43097

    Título
    Acquisition of a foreign language: The european situation
    Autor
    Morillo Casas, Esther
    Director o Tutor
    Barranco Izquierdo, NataliaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2020
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    In this paper there is a theoretical review about Language Acquisition. First, there is an approach to language learning. After that, attention is paid to Foreign Language Acquisition in early ages, where references about its benefits, strategies and factors that might influence are made. Furthermore, there is information about specific programmes and tools related to language teaching developed by the Council of Europe. An analysis of a report written by the European Commission is also made, to have an overview about the current European situation according to language learning. Finally, there is a focus on the Spanish curriculum to establish comparisons with these aspects related to language learning in Europe seen before.
     
    En este documento hay una revisión teórica sobre la Adquisición del Lenguaje. En primer lugar, hay un acercamiento sobre el aprendizaje de idiomas. Después, se presta atención a la Adquisición de Lenguas Extranjeras en edades tempranas, donde se hacen referencias sobre sus beneficios, estrategias y factores que pueden influir en esta adquisición. Además, hay información sobre programas e instrumentos específicos relacionados con la enseñanza de idiomas, desarrollados por el Consejo de Europa. También se hace un análisis de un informe escrito por la Comisión Europea, para tener una visión general de la situación actual en Europa en relación con el aprendizaje de idiomas. Por último, se hace hincapié en el currículum español para establecer comparaciones con a aspectos relacionados con el aprendizaje de idiomas en Europa vistos anteriormente.
    Palabras Clave
    Foreign language
    Children
    Develop
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/43097
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30838]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G4388.pdf
    Tamaño:
    712.2Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10