• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/43132

    Título
    Lectoescritura en niños con Síndrome de Down
    Autor
    Sanz Hernández, Irene
    Director o Tutor
    Álvarez Cañizo, MartaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2020
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    El síndrome de Down es una alteración genética por la que se presentan diversas dificultades, entre ellas en la lectoescritura. Se propone una intervención de lectoescritura para un alumno con síndrome de Down de 10 años. La finalidad de esta intervención es trabajar la lectura y la escritura en sus respectivos niveles. Para ello el trabajo está compuesto por tres partes. Un primer análisis de las características generales y en lectura y escritura de niños con síndrome de Down, seguido de una intervención organizada en 10 sesiones que trabajan la lectoescritura de letras, sílabas, palabras y frases, para concluir con la importancia de trabajar los prerrequisitos y la lectoescritura en niños con síndrome de Down.
     
    Down Syndrome is a genetic alteration for which there are various difficulties, including literacy. A reading and writing intervention is proposed for a 10-year-old student with Down Syndrome. The purpose of this intervention is to work on reading and writing at their respective levels. For this, the work is made up of three parts. A first analysis of the general characteristics and in reading and writing of children with Down Syndrome, followed by an intervention organized in 10 sessions that work on the reading, writing of letters, syllables, words and phrases, to conclude with the importance of working on the prerequisites and literacy in children with Down syndrome.
    Palabras Clave
    Síndrome de Down
    Escritura
    Lectura
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/43132
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [31268]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G4429.pdf
    Tamaño:
    1.330Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10