• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo UVaDOCComunidadesPor fecha de publicaciónAutoresMateriasTítulos

    Mi cuenta

    Acceder

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Grupos de Investigación
    • Grupo de Sistemas Inteligentes y Cooperativos/Educación, Medios, Informática y Cultura (GSIC/EMIC)
    • GSIC - Artículos de revista
    • Ver ítem
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Grupos de Investigación
    • Grupo de Sistemas Inteligentes y Cooperativos/Educación, Medios, Informática y Cultura (GSIC/EMIC)
    • GSIC - Artículos de revista
    • Ver ítem
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/43266

    Título
    Achievements and challenges in learning analytics in Spain: The view of SNOLA
    Autor
    Martínez Monés, AlejandraAutoridad UVA
    Dimitriadis Damoulis, IoannisAutoridad UVA Orcid
    Acquila Natale, Emiliano
    Álvarez, Ainhoa
    Caeiro Rodríguez, Manuel
    Cobos Pérez, Ruth
    Conde González, Miguel Ángel
    García Peñalvo, Francisco José
    Hernández Leo, DaviniaAutoridad UVA
    Menchaca Sierra, Iratxe
    Muñoz Merino, Pedro José
    Ros, Salvador
    Sancho Vinuesa, Teresa
    Año del Documento
    2020
    Editorial
    Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED)
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, 2020, vol. 23, n. 2, p. 187
    Resumen
    As in other research fields, the development of learning analytics is influenced by the networks of researchers that contribute to it. This paper describes one of such networks: the Spanish Network of Learning Analytics (SNOLA). The paper presents the research lines of the members of SNOLA, as well as the main challenges that learning analytics has to address in the next few years as perceived by these researchers. This analysis is based on SNOLA’s archival data and on a survey carried out to the current members of the network. Although this approach does not cover all the activity related to learning analytics in Spain, the results provide a representative overview of the current state of research related to learning analytics in this context. The paper describes these trends and the main challenges, among which we can point out the need to adopt an ethical commitment with data, to develop systems that respond to the requirements of the end users, and to reach a wider institutional impact.
    Materias Unesco
    58 Pedagogía
    Palabras Clave
    Grupos y organizaciones
    Procesamiento de datos
    ISSN
    1138-2783
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.5944/ried.23.2.26541
    Patrocinador
    Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades ( RED2018-102725-T, TIN2017-85179-C3- 1-R, TIN2017-85179-C3-2-R, TIN2017-85179-C3-3-R and TIN2016-80172-R)
    Junta de Castilla y León (VA257P18)
    Gobierno Vasco (IT980-16)
    Generalitat de Catalunya (2017SGR1619)
    Gobierno de la Comunidad de Madrid (S2018/TCS-4307)
    Version del Editor
    http://revistas.uned.es/index.php/ried/article/view/26541
    Propietario de los Derechos
    © Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED)
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/43266
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • GSIC - Artículos de revista [14]
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    Achievements-and-challenges.pdf
    Tamaño:
    330.5Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalLa licencia del ítem se describe como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10