dc.contributor.advisor | San José Rico, Patricia | es |
dc.contributor.author | Montes Salazar, Lucía | |
dc.contributor.editor | Universidad de Valladolid. Facultad de Educación de Palencia | es |
dc.date.accessioned | 2021-02-04T11:28:55Z | |
dc.date.available | 2021-02-04T11:28:55Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://uvadoc.uva.es/handle/10324/45198 | |
dc.description.abstract | In this proposal, I present a project based on Wonder, a literary work, as the main resource to develop multiple intelligences theory and learn English with students of 5th grade of Primary Education. Throughout this project, I justify my choice and I present the objectives I intend to achieve. I talk also about the theories and the authors on which I have been documented in order to develop this work. I will continue with a proposal of a didactic unit, taking into account all that has been previously mentioned, as well as some conclusions talking about the learning I have acquired.
This project is designed with the objective of encouraging students to read and to learn using new techniques such as activities focused on the multiple intelligences. With the development of the theory of multiple intelligences, I intend to capture the interest of all students, including numerous activities that are interesting, fun and that motivate everyone to make the English subject attractive to the students and, furthermore, to read for pleasure and not as responsibility | es |
dc.description.abstract | En este trabajo propongo un proyecto basado en Wonder, un trabajo literario, como el principal recurso para trabajar con las inteligencias múltiples y aprender inglés para desarrollarlo con alumnos y alumnas de 5º de Educación Primaria. A lo largo de este proyecto, justifico mi elección y presento los objetivos que pretendo cumplir. También hablo de las teorías y de los autores en los que me he basado para poder desarrollar este trabajo. Seguiré con el desarrollo de una unidad didáctica teniendo en cuenta todo lo mencionado anteriormente, así como unas conclusiones para finalizar hablando de los aprendizajes que me ha proporcionado el trabajo.
Este documento está diseñado con el objetivo de animar a los estudiantes a leer, que aprendan los beneficios que tiene la lectura y los múltiples usos que esta tiene. Con el desarrollo de la teoría de las inteligencias múltiples pretendo captar el interés de todo el alumnado, así como ofrecer múltiples actividades que resulten interesantes, divertidas y que motiven a todos para que la asignatura de inglés les resulte atractiva y, además, lean por placer y no por obligación | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | es |
dc.language.iso | spa | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject.classification | Trabajo literario | es |
dc.subject.classification | Inteligencias múltiples | es |
dc.subject.classification | Wonder | es |
dc.subject.classification | Fomentar la lectura | es |
dc.title | Wonder as a learning resource for working with the theory of multiple intelligences and learning a foreign language- A didactical proposal | es |
dc.title.alternative | Wonder como recurso de aprendizaje para trabajar con la teoría de las inteligencias múltiples y aprender un idioma extranjero | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.description.degree | Grado en Educación Primaria | es |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.subject.unesco | 6104.02 Métodos Educativos | es |