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    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/45468

    Título
    The role of affect in the development of entrepreneurial intentions
    Autor
    Pérez Fernández, HéctorAutoridad UVA
    Delgado García, Juan Bautista
    Martín Cruz, Teresa NataliaAutoridad UVA Orcid
    Rodríguez Escudero, Ana IsabelAutoridad UVA Orcid
    Año del Documento
    2020
    Editorial
    Walter de Gruyter GmbH
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Entrepreneurship Research Journal, 2020.
    Resumen
    Advances on the study of entrepreneurial intention among students from universities motivate to further investigate the factors behind this intention. In this paper, we focus on the effect of affective traits (positive and negative) on the entrepreneurial intention antecedents proposed by Ajzen’s theory of planned behavior drawing on the arguments of affect priming. Using a sample of 597 students from Spain, we use structural equation model to test our hypotheses. Our results show that positive affective traits have a positive impact on the attitude toward entrepreneurship (ATE), perceived behavioral control of entrepreneurship (PBC), and social norms toward entrepreneurship (SN). Negative affective traits negatively influence ATE and SN, but not PBC. In addition, using a K-means clustering analysis and an analysis of variance, our study further explores how different affective personalities relate to a particular level of entrepreneurial intention. Our results contribute to understand of the psychological processes that influence entrepreneurial intention. Overall, our research contributes to the literature on affect and entrepreneurial cognition by evaluating the interaction of affect and the cognitive antecedents of entrepreneurial intention.
    Materias (normalizadas)
    Emprendedores - España
    Empresarios - Conducta
    Nuevas empresas
    Materias Unesco
    5311 Organización y Dirección de Empresas
    Palabras Clave
    Entrepreneurial intention
    Intención emprendedora
    Affective traits
    Rasgos afectivos
    Theory of planned behavior
    Teoría del comportamiento planificado
    Affect-priming
    Cebado afectivo
    ISSN
    2157-5665
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.1515/erj-2019-0124
    Version del Editor
    https://www.degruyter.com/document/doi/10.1515/erj-2019-0124/html
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/45468
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/acceptedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP53 - Artículos de revista [97]
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    Datos adjuntos sin título 00288.pdf
    Tamaño:
    351.2Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Descripción:
    Artículo principal
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalLa licencia del ítem se describe como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

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