• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49085

    Título
    Altas capacidades y habilidades sociales: propuesta educativa para Educación Primaria
    Autor
    Alonso Hervada, Sara
    Director o Tutor
    Romero Ureña, María CarmenAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2021
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    El presente trabajo establece un marco teórico, en el que se conceptualizan las altas capacidades y las habilidades sociales, y una propuesta de intervención. Se señalan la historia y los modelos explicativos de las altas capacidades, así como las disincronías y características más significativas de este tipo de alumnado. Asimismo, se indican las distintas definiciones de las habilidades sociales y se explican sus destrezas más determinantes. Se concluye el marco teórico mostrando una relación entre ambos conceptos que permita profundizar más acerca de las necesidades socioemocionales de los estudiantes con altas capacidades. Finalmente se elabora una propuesta de intervención que trata de dar respuesta a esas necesidades socioemocionales del alumnado superdotado en educación primaria, mediante un plan trimestral en el que las habilidades sociales son su eje vertebrador.
     
    The present work sets up a theoretical framework, in which high intellectual capacities and social skills are conceptualized, and an educational framework. The story and the high intellectual capacities’ explanatory models are noted, as well as desynchronies and more meaningful characteristics of this student’s type. In addition, the different social skills’ definitions are indicated, and their more important abilities are explained. The theoretical framework is concluded showing a connection between both concepts, what allows to go in depth about high intellectual capacities students’ socioemotional needs. Finally, an educational intervention design is developed. It is about answering the exceptionally gifted students’ socioemotional needs in primary school, with a trimestral educational plan in which social skills are its main idea.
    Palabras Clave
    Altas capacidades
    Habilidades sociales
    Necesidades socioemocionales
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49085
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30857]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G4903.pdf
    Tamaño:
    1.658Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10