Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49201
Título
Orchestrating an ubiquitous learning situation about cultural heritage with casual learn
Otros títulos
EC-TEL 2021
Autor
Congreso
European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2021 (16º. 2021. Bolzano, Italy)
Año del Documento
2021
Editorial
Springer
Descripción
Producción Científica
Documento Fuente
De Laet T.; Klemke R.; Alario Hoyos C.; Hilliger I.; Ortega Arranz A. (eds.). Technology-Enhanced Learning for a Free, Safe, and Sustainable World. EC-TEL 2021. Lecture Notes in Computer Science, vol 12884. Springer, 2021, p. 332-336
Resumen
This paper presents a case study that analyzes the orchestration of a ubiquitous learning situation involving a teacher and 89 secondary-school students using Casual Learn. This case study allows us to illustrate how teachers can use Casual Learn to orchestrate ubiquitous learning situations to learn Cultural Heritage. During the case study, Casual Learn played a key role as it enabled to bridge in- and out-classroom activities across physical and virtual learning spaces.
Palabras Clave
Ubiquitous learning
Aprendizaje ubicuo
Case study
Estudio de casos
ISBN
978-3-030-86435-4
Patrocinador
Junta de Castilla y León - Fondo Europeo de Desarrollo Regional (project VA257P18)
Agencia Estatal de Investigación - Fondo Europeo de Desarrollo Regional (project TIN2017-85179-C3-2-R)
Agencia Estatal de Investigación - Fondo Europeo de Desarrollo Regional (project TIN2017-85179-C3-2-R)
Version del Editor
Propietario de los Derechos
© 2021 Springer
Idioma
eng
Tipo de versión
info:eu-repo/semantics/submittedVersion
Derechos
openAccess
Aparece en las colecciones
Ficheros en el ítem
La licencia del ítem se describe como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional